Odtwarzacze

Recenzja: A&ultima SP3000
    Obiecali – i się spełniło, nowy flagowiec od Astell & Kern zawitał. Nie pokrólował sobie zatem zrecenzowany niedawno SP2000T, który szalenie mi się podobał. Podobał przede wszystkim za to, że miał wzmacniacz lampowy (do wyboru z dwoma innymi), a przy tym cenę dość przystępną jedenastu tysięcy. Taka kwota nie należy wprawdzie do sum okazyjnych tak ogólnie rzecz biorąc, ale jak na należność za flagowego DAP-a jednej z wiodących marek, to w dzisiejszych... czytaj więcej...
5 Komentarzy
Recenzja: Astell & Kern SP2000T
   Jak się oflagowywać, to się oflagowywać – trzy z czterech poprzednich recenzji opisywały albo flagowe dla japońskich marek Final i Stax słuchawki, albo flagowy dla koreańskiego Aurendera odtwarzacz plikowy. Obecna będzie zaś tyczyła też koreańskiego i też flagowego odtwarzacza plików, ale od Astell & Kern i mobilnego.       Przez cały niemal czas obracamy się zatem w dalekowschodnim kręgu producentów oraz audiofilizmu nowej generacji – słuchawkowego,... czytaj więcej...
12 Komentarzy
Recenzja: Aurender N20
    TVlogic to powstała w 2002 roku firma koreańska z siedzibą w Seulu, początkowo specjalizująca się wyłącznie w produkcji ekranów, w branży audio obecna od 2011. Na koncie ma zarówno wielkie LED-y formatu 4K, jak i średnie OLED-y studyjne, a także całkiem malutkie do montowania w kamerach i kieszonkowych telewizorkach. Same ekrany okazały się jednak w pewnym momencie nie wystarczać, być może pod wpływem chęci instalowania ich wszędzie tam, gdzie zainstalowane być... czytaj więcej...
5 Komentarzy
Recenzja: Metronome AQWO SACD/CD
   Metronome to jeden z producentów odtwarzaczy CD, który mnie dziełem swym zafascynował. Wiele lat temu, w 2009, dwuczęściowy Metronome Technologie T3A Signature/C3A Signature (wcale nie będący flagowcem), zaprezentował brzmienie najbardziej bodaj fascynujące spośród słuchanych wówczas najlepszych – od Ancient Audio Grand Lektora, Wadii 861, Naima 555 i Accuphase DP-800/DC-801. Nie był ten wiceflagowy Metronome[1] precyzyjniejszy od Grand Lectora i nie bardziej analogowy... czytaj więcej...
19 Komentarzy
Recenzja: Astell & Kern SE180 z przetwornikami SEM2 i SEM3
    Zostało obiecane, pora realizować. Do tytułowego, w niezamierzony sposób i chwilowo też flagowego odtwarzacza przenośnego marki Astell & Kern, producent obiecał dołączyć alternatywne przetworniki. Nie za darmo, rzecz jasna, za to aż trzy do wyboru. Ta sprawa, dla odmiany, była więc planowana – tak został zaprojektowany. Użytkownik przy pomocy samych rąk może jedną zwalniając przyciski mocujące, drugą ciągnąc za ułatwiający wyjmowanie uchwyt – usunąć z... czytaj więcej...
4 Komentarze
Recenzja: Astell & Kern A&futura SE180
    Zacznijmy od cytatu:     Ostanie miesiące przyniosły całą „serię niefortunnych zdarzeń”, która dotknęła japońskie firmy. W lipcu 2020 r. doszło do pożaru w fabryce firmy Nittobo w Fukushimie wytwarzającej specjalne włókna szklane wykorzystywane do produkcji mikroprocesorów. To pogłębiło zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw (spowodowane pandemią). W październiku spłonęła fabryka zaawansowanych czujników należąca do Asahi Kasei Microdevices. W... czytaj więcej...
10 Komentarzy
Recenzja: Ancient Audio „Silver”
Najpierw wyjaśnienie tytułu. „Silver” to system złożony z: Lektora Air – odtwarzacza CD pracującego jako transport, Silver Control – przetwornika (DAC), procesora cyfrowej obróbki dźwięku i przedwzmacniacza lampowego w jednej obudowie Silver Single Mono – czteroczęściowego wzmacniacza lampowego na triodach 300B Dopełnieniem zestawu kolumny Ancient Audio Vintage Ribbon – w teście użyte jako jedyne, ale im poświęcony zostanie odrębny artykuł, toteż... czytaj więcej...
4 Komentarze
Recenzja: Cayin N8
   Oto recenzja równoległa z tą wzmacniacza C9. Dwa szczytowe wyroby Cayina przyjechały równocześnie, mogą bowiem pracować razem. Ale także oddzielnie. N8 jest samowystarczalnym odtwarzaczem przenośnym, niepotrzebującym zewnętrznego wzmacniacza; C9, jako goły wzmacniacz,  musi mieć jakieś źródło dźwięku – ale to może być smartfon, laptop, cokolwiek. Na ile może zaś poprawić brzmienie samowystarczalnemu N8 (o ile może w ogóle), o tym pisałem w jego recenzji.... czytaj więcej...
7 Komentarzy
Recenzja: Ayon CD-35 II
   Chwilę żeśmy się nie widzieli – można powiedzieć temu urządzeniu. Dokładniej, to od marca 2018, kiedy publikowałem recenzję pierwotnej wersji CD-35 w jej luksusowym, limitowanym wydaniu opatrzonym sygnaturą „High Fidelity”. Jeszcze wcześniej, bo w lutym 2017, przedstawiona została recenzja pierwszej wersji bez limitacji i dodatkowych wodotrysków, odnośnie której pewna z mojej strony krytyka wywołała gniew konstruktora. Rzecz tyczyła problemu: czy lepszy odczyt... czytaj więcej...
2 Komentarze
Recenzja: Ayon CD-10 II Signature
    Jeszcze żyjemy! Jeszcze żyjemy! – krzyczą odtwarzacze CD, przypominając o sobie w czasach płyt SACD już poszłych w odstawkę i zwykłych krążków CD coraz bardziej ustępujących pod naporem powracających winyli i panoszących się plików. Siła tych wciąż na przekór otoczeniu dychających jeszcze odtwarzaczy to efekt przyzwyczajenia i sentymentów, a w największym stopniu kolekcji płytowych, które niemałym nakładem sił i środków gromadzono latami, z którymi wraz... czytaj więcej...
8 Komentarzy