Kolumny

Recenzja: AUDIOENGINE A2+ BT
   Poświęćmy jeszcze jedną recenzję kwestiom bezprzewodowym. Poprzednia pozwoliła ustalić, że w odniesieniu do słuchawek na obszarze wyższej jakości możemy wybierać pomiędzy bardziej wyrazistym stylem Shure Aonic 50, a melodyjniejszym – z głębszym i pełniejszym brzmieniem – Sennheiser Momentum. W odniesieniu do całego rynku wybór jest oczywiście szerszy i bardziej zróżnicowany, ale ten obrazuje dwie główne szkoły i każdą poprzez wysoką jakość. Lecz... czytaj więcej...
2 Komentarze
Recenzja: Pylon Audio Sapphire 23
   O dobre kolumny nie jest trudno, sam Pylon oferuje niejedne. Aczkolwiek od dobrych do zdolnych zaspokoić najdalej idące oczekiwania najbardziej wyrafinowanych gustów, droga jeszcze daleka. Ale my teraz nie o takich. Nie rozmawiamy o poziomie Avantgarde Duo Mezzo, Destination Audio Vista, czy Avatar Audio Holophony Numer Jeden. Też nie o szczytowym modelu Pylona, jakim jest Jasper 25. Rozmawiamy o dobrych i niedrogich – a te są najpopularniejsze;  czyli dla najszerszego kręgu... czytaj więcej...
2 Komentarze
Recenzja: Studio 16 Hz ETHOS ULTIMO SIGNATURE
   W relacji z niedawno powstałego salonu – Studia 999 AUDIO w Krakowie – sygnalizowałem obecność tam popisowego produktu manufaktury głośnikowej Studio 16 Hz z Tychów. Ze Studia do Studia przewędrowały zatem te popisowe dla swego producenta głośniki, a sam przywędrowałem tam od siebie, żeby móc je usłyszeć. Niecelowo zupełnie, bo nawet nie wiedziałem o ich istnieniu, za to bardzo udanie – okazały się świetne. Wystawiając taką ocenę od razu palę efekt... czytaj więcej...
13 Komentarzy
Recenzja: Boenicke W11 Standard
   Odsmażmy szwajcarski kotlet, jeden z najsmakowitszych i najgrubszych. W 2018-tym pisałem: „O Boenicke Audio wie każdy zorientowany w sprawach głośnikowych audiofil, że to marka szwajcarska, oferująca specyficznego kształtu konstrukcje, brzmieniowo poczytywane za niezwykłe. Ale kiedy chcieć się wgryźć głębiej w temat i o Boenicke dokładniej przepytać, to niezbyt wiele się dowiemy z licznych skądinąd recenzji i od samego twórcy. Na stronie domowej Sven Boenicke... czytaj więcej...
2 Komentarze
Recenzja: Struss® Classic
    Sporo lat temu, osiem dokładnie, opisywałem wzmacniacz Struss R-150 – i wtedy sprawa jego nazwy była oczywista. Dzisiaj już nie jest. Teraz mamy dwie firmy z nazwiskiem Struss w tytule – starszą Struss Audio, od której był ten wzmacniacz; nowszą po prostu Struss®, od której te głośniki. Pierwsza pozostaje własnością ojca – Zdzisława Strussa, druga należy do syna, Jacka Strussa. Rzecz jasna historycznie, poprzez rodzinę, coś je łączy, ale jako podmioty... czytaj więcej...
1 Komentarz
Recenzja: Litus audio K2 Prestige
Na stronie internetowej Litusa czytamy: „Firma Litus audio powstała z połączenia miłości do muzyki, pięknej formy i zaawansowanej inżynierii. Ceniąc sobie klasyczną elegancję stworzyliśmy gustowny i ponadczasowy design, który współgra z technologiczna perfekcją. Prace nad najbardziej zaawansowanymi zestawami zaczęły się już w 2017 roku z udziałem firmy Audiosynergia zajmującej się od 15 lat projektowaniem kolumn na rynku Custom Hi-End. Owocem tej współpracy stały... czytaj więcej...
25 Komentarzy
Recenzja: Avatar Audio Holophony №2 MkII
  Producent zwraca się do nas z następującą informacją: Holophony №2 MkII to nowa wersja znanego od ośmiu lat modelu. Od poprzedniej różni się radykalnie udoskonaloną zwrotnicą oraz poprawionymi warunkami pracy głośnika niskotonowego. Kolejne tysiące godzin pracy nad wyrównaniem pasma wychodzącego ze zwrotnicy przyniosły spektakularny efekt: powiększenie sceny wraz ze wzrostem precyzji lokalizacji i separacji źródeł. Także wzrost nasycenia barw, rozdzielczości i... czytaj więcej...
8 Komentarzy
Recenzja: Pylon Audio Pearl Monitor
Pylon to stary znajomy, ale zarazem jeden z wielu. Gdyż producentów kolumn głośnikowych mamy u nas naprawdę mnogość; tylu, że na wszystkich poziomach cen i jakości oferta jest szeroka. Zarazem Pylon się wyróżnia, ponieważ jest producentem dużym. Miesięczna produkcja to ponad sto kompletów, do czego dochodzą audiofilskie stoliki oraz oferowane producentom zewnętrznym własne głośniki i obudowy. Z tych ostatnich korzystają nawet światowi potentaci, ale nie mogę zdradzić... czytaj więcej...
14 Komentarzy
Recenzja: Avatar Audio Holophony № 4
   Poniekąd w kontrze do czesko-włoskich Xavian Madre Perla, tym razem oferujące najwyższą jakość, a niezbyt drogie, polskie głośniki, w odniesieniu do których – kto by pomyślał? – Polska to teraz kraj wiodący. Nie bójmy się tego głośno powiedzieć:  tak jest, możemy się tym szczycić. Wystarczy rzucić okiem na listę zrecenzowanych tutaj kolumn, by zyskać tego świadomość. Poczynając od A jak Avatar czy A jak Audioform, po Z jak Zeta Zero – kraj między... czytaj więcej...
19 Komentarzy
Recenzja: Xavian Madre Perla
   Słowo się rzekło, Xaviany w salonie. Lipcowe upały dawno minęły, ale nie przeminęła pamięć o wrocławskich odsłuchach i spotkania z Roberto Barlettą wraz z jego głośnikami. Z modelem podstawkowym Xavian Perla w najnowszej wersji Eclusiva i tymi podłogowymi Madre Perla, za których opis się zabieram. Zbyt dobrze jedne i drugie grały, na dodatek w niełatwych warunkach sal studia Art and Voice; typowych dla standardowego budownictwa naszych czasów, a więc ścian z cegły... czytaj więcej...
5 Komentarzy