Recenzja: Pylon Audio Pearl Monitor

Podsumowanie

   Podsumujmy rzecz krótko: za dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć złotych mamy (co prawda bez podstawek) kolumny równie dobre w kinie domowym, co na biurku lub na podstawkach w torze audio. Obfite i eleganckie sopranowo; gdy idzie o ludzkie głosy i instrumenty przekonująco naturalne; a także wcale, wcale potężnie grzmiące, gdy idzie o rewir basowy. Barwa, wilgotność, nasycenie, połysk, faktury i szczegóły są na poziomie dużo wyższym niż wskazywałaby cena. Do najlepszych za dziesięć tysięcy brakuje naprawdę mało i są to rzeczy na tyle drobne, że tylko bardzo wybrednym i dobrze osłuchanym w drogich torach może ich rzeczywiście brakować. Tak więc się nie myliłem, na każdym AVS zwracając uwagę na Pylona, jako jedną z firm, które prym wiodą w relacjach jakość-cena. Przy okazji bardzo jestem zadowolony, że udało się przetestować kolumny aż tak tanie.

 

 

W punktach

Zalety

  • Poziom ogólny, dający poczucie obcowania z wysokiej klasy dźwiękiem.
  • Znakomite jak na ten przedział cenowy soprany:
  • Ekspansywne.
  • O wysokiej kulturze.
  • Nieagresywne.
  • Ładnej, wyzbytej jaskrawości barwie.
  • Dobrej przestrzenności.
  • Dobrze scalone z niższym pasmem.
  • Przekonująco realistyczny środek pasma o podobnych (także od tych sopranów branych) walorach.
  • Mocny i nisko schodzący bas, mogący przybierać postać grzmotu.
  • Całościowo równe pasmo z nieznacznym podbiciem niższych sopranów.
  • Niezwężona i też równo brzmiąca na osi stereofonicznej scena.
  • Głęboka i w razie odpowiedniego bodźca holograficzna.
  • Szybkie narastanie i dobre podtrzymanie dźwięku.
  • Wysoka szczegółowość.
  • Efektowne – należycie chropawe i głęboko tłoczone tekstury.
  • Efektowne działanie subwoofera.
  • Równowaga emocjonalna, ale nie obojętność.
  • Do każdego rodzaju muzyki, w tym także ciężkiego rocka.
  • Dobrej jakości własnej produkcji głośniki.
  • Nie do wiary, że tak tanie kolumny można było tak ładnie wykończyć.
  • Pięć tych wykończeni do wyboru.
  • Świetna relacja cena/jakość.
  • Made in Poland.
  • Moja rekomendacja.

 

Wady i zastrzeżenia

  • Nie oczekujmy wysokich ciśnień, takich dobrze odczuwanych na skórze.
  • Także stuprocentowej poezji brzmienia; no proszę – bez przesady.
  • Brak dedykowanych podstawek.
  • Maskownice jedynie jako opcja. (Skądinąd słusznie; zwykle je ściągamy.)

 

Dane techniczne:

  • Pasmo przenoszenia: 45 Hz – 20 kHz.
  • Impedancja: 8 Ohm.
  • Moc nominalna                : 50 W.
  • Moc maksymalna: 80 W.
  • Efektywność: 86 dB.
  • Wymiary: 200 x 390 x 250 mm.
  • Waga: 7,5 kg/sztuka.
  • Głośnik niskotonowy: Pylon Audio PSW 18-80/S.
  • Głośnik wysokotonowy:  Pylon Audio PST T-80/8.
  • Tylny bass-refleks.
  • Przyłącza: pojedyncze.
  • Optymalny obszar wnętrza: 13 – 22 m².
  • Maskownica: tak/opcja.
  • Gwarancja: 3 lata + 1 rok (rejestracja produktu).
  • Dostępne kolory: czarny, orzech, wenge, calvados, biały HG.
  • Cena: 999 PLN (komplet bez podstawek)

 

System:

  • Źródła: dekoder C+ 4K i OPPO 103D, PC z Auralic Vega G2, Ayon CD-10 II Signature.
  • Przedwzmacniacz: ASL Twin-Head Mark III.
  • Wzmacniacz: Heed Elixir.
  • Końcówka mocy: Croft Polestar1.
  • Kolumny: Pylon Pearl Monitor.
  • Interkonekty: Acoustic Zen Absolute Cooper, Sulek Audio & Sulek 6×9.
  • Kable głośnikowe: Oyaide ACROSS 3000, Sulek 6×9.
  • Kable zasilające: Acrolink MEXCEL 7N-PC9500, Harmonix X-DC350M2R, Illuminati Power Reference One, Shunyata Research Sigma NR, Sulek Edia Power, Sulek 9×9 Power.
  • Listwy: Sulek Edia, Power Base High End.
  • Kondycjoner masy: QAR-S15.
  • Stolik: Rogoz Audio 6RP2/BBS.
  • Dociski antywibracyjne: Entreq Mouse (kolumny), Avatar Audio (końcówka mocy).
  • Podkładki pod kable: Acoustic Revive RCI-3H, Rogoz Audio 3T1/BBS.
  • Podkładki pod sprzęt: Avatar Audio Nr1, Acoustic Revive RIQ-5010, Divine Acoustics KEPLER, Solid Tech „Disc of Silence”.
Pokaż cały artykuł na 1 stronie

9 komentarzy w “Recenzja: Pylon Audio Pearl Monitor

  1. Marcin pisze:

    Jak Pana zdaniem monitorki te sprawdziły by się w kinie domowym (jako głośniki boczne i tylne)?

    1. Piotr Ryka pisze:

      Jeżeli są bardzo dobre jako główne, to tym bardziej jako pomocnicze.

  2. Michal Pastuszak pisze:

    Ladne wizualnie te glosniki, duzym zaskoczeniem jest przystepna cena (wsrod sluchawek sredni wybor w tych kwotach bylby), milo zatem, ze mozna zrobic jeszcze tak ‚normalnie’ grajacy glosnik za te pieniadze, swietna recenzja.

    1. Piotr Ryka pisze:

      Kupuję je sobie. Telewizorowego pierdzenia po ich usłyszeniu strawić się nie da.

  3. Sławek pisze:

    Przydałyby się takie siateczki metalowe jak mają Ruby Monitor, wtedy kolumny byłyby kotoodpornre…

  4. Piotr Ryka pisze:

    Nie myślcie sobie, że bąki w dobie zarazy zbijam. Napisałem recenzję czegoś taniego i ciekawego, co miało być na półkach w marcu, a co dzięki epidemii płynie z Japonii statkiem zamiast lecieć samolotem i będzie dopiero w maju. Zatem recenzja do zamrażarki, a zacząłem opis Aurisa Heddonii. Do niej zaś trzeba ściągać lepsze lampy (co chyba się uda), więc też nie lotem strzały.

  5. Piotr Ryka pisze:

    Tak z nowin, to przyjechały po recenzję HEDDphone.

  6. Pawel pisze:

    A moze jakis inteligentny i filozoficzny artykul nt pandemii panie Piotrze? O ile kabel x jest lepszy od kabla y nabiera teraz zupelnie innego wymiaru…

    Jak pokolenie baby boomers w swej masie odbiera te straszliwe doniesienia? Czy audiofilia ma sie dobrze w dobie kwarantanny?
    Czy ceny sprzetu wzrosna czy spadna?

    1. Piotr Ryka pisze:

      Może napiszę. Ale przewidywanie przyszłości bardzo mało komu i tylko na niektórych kierunkach się udawało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sennheiser-momentum-true-wireless
© HiFi Philosophy