Recenzja: EAR Phonobox i EAR MC4

Podsumowanie

    Z punktu widzenia satysfakcji recenzenta są dwa rodzaje recenzji: te, które go podnoszą na duchu, i te, które go osłabiają. Podnoszące to przede wszystkim stanowiące dowód, że własny sprzęt wyższej jakości, o czym wspomina się zwykle ukradkiem, broń Boże tego nie akcentując. (Dlatego tak lubię pisać o słuchawkach, żadne moim nie zagrażają.) Inny, mniej ważki dla piszącego powód zadowolenia, to kiedy trafia na coś przełomowego, albo znakomitego ceną/jakość. Satysfakcja w pierwszym wypadku miesza się wtedy z udręką – bólem nie posiadania, ale można przynajmniej dać poswawolić słowom upojnego chwalenia. Poza tym takie sytuacje są wyjątkowo rzadkie, przełomy prawie się nie zdarzają. W drugim przypadku również się chwali, a się posiadać nie musi, ponieważ recenzent z reguły ma to coś droższe i lepsze. Nastrój obniża zaś pisanie o tym, co lepsze niż się ma i brak na posiadanie widoków. Psuje też go, ma się rozumieć, pisanie o rzeczach nieudanych – dlatego lepiej o nich nie pisać, najwyżej przed nimi ostrzegać.

Recenzja opisująca zestaw EAR Yoshino Phonobox i EAR Yoshino MC4 należy do mieszanych – i cieszy, i zasmuca. Cieszy jakością sprzętu, jak również tym, że nie jest strasznie drogi; zasmuca tym, że od posiadanego lepszy. Trzeba będzie drapnąć się w głowę oraz poklepać po kieszeni, bo taka różnica jakościowa, to naprawdę nic przyjemnego.

 

W punktach:

Zalety

  • Duet od EAR daje jakość charakterystyczną dla dużo droższych gramofonowych przedwzmacniaczy.
  • Zarazem daje kilka charakterystyk brzmieniowych, bo każdy poziom oporności wybrany na transformatorze oznacza inne brzmienie.
  • Względem podobnie kosztujących przedwzmacniaczy to przede wszystkim muzyka bliższa rzeczywistej.
  • Na jej autentyzm składają się:
  • Mocniej zaznaczający się atak.
  • Lepsza barwa.
  • Dłuższe i mocniejsze w swym trwaniu wybrzmienia.
  • Intensywniejsze oświetlenie.
  • Wzrost dynamiki.
  • Zwiększona ekspresja detali i indywidualizmów brzmieniowych.
  • Większa całościowa wyraźność i lepsza separacja.
  • Pomimo mocniejszego akcentowania poszczególnych składowych brzmienia zdecydowanie pełniejszy całościowy wyraz muzyczny, większe wżywanie się w muzykę.
  • Tego po prostu dużo lepiej się słucha i wyżej się to ceni.
  • Ładny design obu składników i dobre ich pasowanie do wyglądu większości współczesnych gramofonów. 
  • Szczytowa renoma marki.
  • Nie jest tajemnicą, że Tim de Paravicini był autorem najdoskonalszych transformatorów występujących w branży audio.
  • Made in England.
  • Polska dystrybucja.
  • Ryka approvedd.

Wady i zastrzeżenia

  • Nie jest miłe, że do ceny gramofonu i wkładki trzeba jeszcze doliczać ceny gramofonowych przedwzmacniaczy i dopasowujących transformatorów, jak również kabli dla nich.

 

Dane techniczne

EAR Yoshino Phonobox

  • Lampy: 3 x 13D16 (ECC83)
  • 1 x wejście gramofonowe MM/MC (RCA)
  • 1 x wyjście liniowe (RCA) 5v na 600Ω
  • Czułość wejściowa MM: 2,2 mv dla 1 V przy 1 kHz (53 dB)
  • Czułość wejściowa MC: 0,22 mv dla 1 V przy 1 kHz (73 dB)
  • Wymiary i waga: 320 x 180 x 65 mm
  • Waga: 3,5 kg (czarne aluminium), 4,0 kg (chrom)

Ceny:

  • Phonobox MM – 5750 PLN
  • Phonobox MM/MC z gałką lub bez, panel przedni czarne aluminium – 6900 PLN
  • Phonobox MM/MC z gałką lub bez, chromowany panel przedni – 8600 PLN

 

EAR Yoshino MC4

  • Transformator dla wkładek MC wzmacniający sygnał.
  • Konstrukcja pasywna.
  • Wejścia: 3, 6, 12, 40 Ohm
  • Wyjścia: 1 x RCA do przedwzmacniacza gramofonowego.
  • Przyłącze uziemienia (L,R)
  • Pasmo przenoszenia: 10 Hz – 100 kHz
  • Cena: 9250 PLN

 

System

  • Gramofon: Avid Ingenium.
  • Przedwzmacniacze gramofonowe: Avid Phellar Phono, EAR Yoshino Phonobox.
  • Transformator dopasowania wkładek: EAR Yoshino HP4.AC
  • Przedwzmacniacz/wzmacniacz słuchawkowy: ASL Twin-Head Mark III.
  • Końcówka mocy: Croft Polestar1.
  • Słuchawki: AKG K1000 (kabel Entreq Olympus), Dan Clark Audio STEALTH (kable Tonalium), HiFiMAN Susvara (kabel Tonalium(, Ultrasone Tribute 7 (kabel Tonalium-Metrum Lab) .
  • Kolumny: Audioform 304.
  • Interkonekty: Next Level Tech (NxLT) Flame, Sulek 6×9, Tara Labs Air 1.
  • Kable zasilające: Acoustic Zen Gargantua II, Harmonix X-DC350M2R, Illuminati Power Reference One, Sulek 9×9 Power.
  • Listwa: Sulek Edia.
  • Stolik: Rogoz Audio 6RP2/BBS.
  • Kondycjoner masy: QAR-S15.
  • Podkładki pod kable: Acoustic Revive RCI-3H, Rogoz Audio 3T1/BBS.
  • Podkładki pod sprzęt: Avatar Audio Nr1, Harmonix Spike Base-X, Solid Tech „Disc of Silence”

Pokaż cały artykuł na 1 stronie

1 komentarz w “Recenzja: EAR Phonobox i EAR MC4

  1. Ron pisze:

    One of the best reviews on the Phonobox I came across. Thanks to Google translate.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sennheiser-momentum-true-wireless
© HiFi Philosophy