Recenzja: Audeze LCD-3

Odsłuch

Audeze_LCD-3_026 HiFi Philosophy

Do tego był tak szczodry, że sam dorzucił dwa. I to wysokiej jakości.

   Pomyślałem, że skoro słuchawki są elitarne, a nawet ponoć najlepsze na świecie, wypadałoby zapewnić im odpowiednie warunki, by mogły to udowodnić. A to oznaczać musiało podstawienie odpowiedniej klasy wzmacniaczy, jak również odpowiedniej klasy konkurentów, aby ewentualny werdykt mógł być w jakimś przynajmniej stopniu wiążący. No to do dzieła. Wzmacniaczy ci u nas dostatek, jak również słuchawek.

 

Ze wzmacniaczem Sennheiser HDVD 800

Zacznijmy może tak  nowomodnie, przy komputerze. Akurat gościł DAC i słuchawkowy wzmacniacz w jednym, chluba firmy Sennheiser, która też produkuje najlepsze słuchawki na świecie, swoje HD 800, tak samo najlepsze jak testowane tu Audeze LCD-3, Abyss AB-1266, Stax SR-009 i jeszcze parę innych. No jest tych najlepszych na świecie spore grono, nawet spośród samych tych obecnie produkowanych, ale tacy naprawdę najlepsi to są podobno mysi skauci (tak mówili w jednej kreskówce).

Podpiąłem tego HDVD 800 do komputera kablem koaksjalnym Tellurium Q Black Diamond, który też jest najlepszy na świecie, i ja, najlepszy na świecie recenzent słuchawek, przystąpiłem do słuchania. Jedna tylko jeszcze pierwej uwaga. To może nie do końca było uczciwe podpinać te Audeze wzmacniaczowi, który z pewnością został skonstruowany z myślą o HD 800 i pod nie pieczołowicie zestrojony, ale w życiu nieraz bywa pod górę i trzeba się twardo z tym zmagać.

 

Audeze LCD-3 (kabel FAW Noir, symetryczny)

Audeze_LCD-3_020 HiFi Philosophy

Krótka regulacja wysokości…

Gęsto. To brzmienie jest gęste. Blisko. Jest bliskie. Cieniście. Jest z cieniem. Gładko. Ono jest gładkie. Ale z meszkiem. Ma meszek. Upojnie. Ogrzewa i pieści. Prawdziwie. Są żywi ludzie. Pięknie. To się czuje. Głęboko. Czuć głębię. Przejrzyście. Żadnego zamglenia.

Ale jednocześnie poprzez to że jest bardzo gęsto, wszystko dzieje się w przymroczonej, zagęszczonej atmosferze. Soprany strzelają wysoko, tak więc nie ma tego przycięcia co u LCD-2, a zarazem bas jest bardzo mocny. A więc nie mieli racji ci co twierdzili, że soprany pojawiają się jego kosztem. Co jest bardzo charakterystyczne, to lekka nosowość artykulacji, natychmiast wyczuwalna. Także pewne zamknięcie sceniczne. Brak uciekania dźwięku w bezkres. Minimalny pogłos towarzyszy wszystkiemu. Ale przede wszystkim jest miło. Łatwość tego dźwięku w połączeniu z jego wszechstronnością i wykwintnością jest jak pożeranie najlepszego tortu i popijanie najlepszą kawą. Bez cienia goryczy, żadnego dysonansu, żadnych niedociągnięć. Sam smak i jego rozkoszna różnorodność. Jedynie to zamknięcie przestrzeni nie jest dla lubiących wielką przestrzeń, a także to przyciemnienie nie dla tych co lubią dzienne światło. To jest wieczorny koncert w klubie. A od włożonej płyty zależy czy to klub rockowy, jazzowy, rozrywkowy, czy też kameralne spotkanie z muzyką poważną. Zejście na dole jest imponujące, co nic nie odbiera dźwięczności sopranom, a rozciągnięcie pasma w niczym nie cofa ani nie odchudza średnicy. Wszystko na swoim miejscu, wszystkiego obfitość. W sensie wyrafinowanego relaksu – mistrzostwo świata.

 

Sennheiser HD 800 (kabel firmowy, symetryczny)

Audeze_LCD-3_011 HiFi Philosophy

…i możemy się przekonać na własne uszy, czy warto było czekać tyle na ten dźwięk.

To brzmienie zupełnie innego rodzaju. Dalsze, otwarte i z perspektywą. Nieco lżejsze, mniej zawiesiste i jaśniejsze. Stanowiące kontrast pomiędzy pastelowym oświetleniem średniego zakresu a wielką dźwięcznością wysokich tonów, które okazują się bardziej lotne i drobniejszej postury niż u Audeze. Dominuje odczucie świeżości i otwartości, a jedyne co minimalnie drażni, to pewna szarość tego dziennego oświetlenia. Jest jasne, ale takie przez chmury, a poprzez to kremowo szare, nie do końca pozwalające cieszyć się muzyką. To odczucie jest śladowe, trzeba je w sobie powiększać by dokładniej mu się przyjrzeć, ale jednocześnie nie da się udawać, że go nie ma. To się pojawia dopiero na tle LCD-3, bo w oderwaniu się tego nie czuje, ale po natychmiastowym przejściu jest takie wrażenie. Tak nawiasem, słuchałem też HD 800 z kablem Entreq Challanger (niesymetrycznym) i tam zupełnie tego nie ma, a brzmienie HD 800 zyskuje wówczas bardzo dużo, no ale ten kabel to 3400 PLN w żywej gotówce albo płatne kartą. Zarazem dźwięki rozchodzą się u HD 800 dalej a wysokich tonów jest więcej, a w każdym razie bardziej zwracają na siebie uwagę. Dół nie schodzi tak nisko i nie ma takiej masy (do tego potrzebny jest wzmacniacz Bakoona), ale jest bardzo przestrzenny, tak jak wszystko w tym przekazie. Nie ma też tak silnego odczucia relaksu i tak zgęszczonych aromatów, ale jest za to powietrze, obszar i powiew. Te same koncerty przeniesione zostają w plener, bez żadnych ścian, bez zamknięcia. Tam gdzie przestrzeń znaczenie ma drugorzędne, jak w muzyce jazzowej, rockowej czy rozrywkowej, klimat tworzony przez Audeze zdawał się brać górę, ale tam gdzie odczucie dużego obszaru i odbicia od ścian koncertowych sal są ważne, jak w wielu utworach muzyki poważnej czy muzyce elektronicznej, przeważał klimat budowany przez HD 800. Tak w każdym razie to odebrałem.

 

HiFiMAN HE-6 (kabel firmowy, symetryczny)

Audeze_LCD-3_028 HiFi Philosophy

Widoczna na zdjęciu tarka, zwana fachowo Fazorem, to niedawne udoskonalenie, poprawiające propagację fal dźwiękowych.

Te słuchawki najbardziej są prozaiczne, ale to nie oznacza, że ta proza nie ma swojego powabu. Dla mnie miała go zawsze i mimo pewnej szorstkości, zwłaszcza pod nieobecność lamp w torze, przekonywała do siebie nieodmiennie w jednej chwili. Tu nie ma sztucznego pogłębiania, czarowania przedobrzonym kolorytem, zwodzenia rozbudowaną śpiewnością. Jest konkret, wyczuwalna surowość, jasne, niczego nie próbujące chować w półcieniu światło i przemożne odczucie realizmu. To życie w naturalnej, nieupiększonej postaci. Ulica oświetlona słońcem, a nie lampami i neonami, chodnik trochę zakurzony, a nie błyszczący jakby go dopiero polano wodą, uśmiech uśmiechem, a nie nadrealną sublimacją kota z Cheshire, a rytm zwartą jednością, a nie jakimś rozpełzłym nie wiadomo czym.

W porównaniu LCD-3 grają na przeciwnym biegunie. O wiele głębiej, masywniej, bardziej gęsto, ciemniej. Zdecydowanie bliżej w sensie intymności i nie tak delikatnie tam wszędzie gdzie taka kruchość i delikatność jest możliwa, tylko obszernie, dużym, niezwykle przekonującym dźwiękiem. Pomimo realności i pięknego kontrastu pomiędzy kruchością tego co kruche a mocą tego co mocne u HE-6, Audeze okazały się w sensie samej muzyki i siły wejścia w jej świat zdecydowanie górą, przy czym rysował się wyraźnie brak lepszego okablowana dla HE-6. Pamiętam, że słuchałem ich kiedyś z lepszym kablem i bardzo dużo właśnie w tej mierze dzięki niemu zyskiwały, a tutaj nie tylko takiego kable nie miały, ale jeszcze dochodziła do tego pewna surowość komputerowego brzmienia, pogarszająca z ich punktu widzenia sprawę. Najbardziej zaskoczyło mnie jednak to, że LCD-3 grają jeszcze bliżej, tak niemal sącząc przekaz do ucha, bo zawsze zdawało mi się, że to HE-6 budują taką scenę jakby się stało między wykonawcami. Faktycznie taką budują, lecz mimo to u LCD-3 jest jeszcze bardziej intymnie i bezpośrednio; tak tuż obok, na wyciągnięcie ręki. Poza tym znów pojawiła się sytuacja, że dużo zależało od konkretnej płyty. Dla przykładu na samplerze Naima przewaga amerykańskich planarów była bardzo wyraźna, a na wielu innych płytach topniała właściwie do zera i wcale nie byłbym pewny, które spośród trzech porównywanych słuchawek dla siebie bym wybrał.

Pokaż cały artykuł na 1 stronie

69 komentarzy w “Recenzja: Audeze LCD-3

  1. Soundman napisał(a):

    Ha,wreszcie się doczekałem recenzji LCD3.
    Dobra robota panie Piotrze, spodziewałem się takiego wyniku konfrontacji flagowych modeli, zwycięzcy nie ma ,są tylko różne preferencje brzmieniowe.
    Jedyny niedosyt mam bo zabrakło do porównania LCD2 rev2, z już produkcji tegorocznej wyposażonej w Fazor. Które notabene sam posiadam.
    Bo o ile się nie mylę to testował Pan kiedyś LCD2 pierwszą wersję, ta nowsza jest o wiele ciekawsza brzmieniowo z Fazorem niebezpiecznie zbliża się do LCD3.
    Na ile blisko sam jestem ciekaw.
    Idąc za ciosem warto zrobić recenzję LCD X, dla których niektórzy użytkownicy z forum HeadFi pozbyli się właśnie swoich LCD3.

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Pójście za ciosem ma niedługo nastąpić, bo LCD-X oraz LCD-XC mają na dniach przyjechać. Mogę ewentualnie poprosić o te nowe LCD-2, ale nie wiem czy dystrybutor wytrzyma takie obciążenie, a poza tym LCD-3 niedługo odjeżdżają, bo inni recenzenci też się chcą z nimi zapoznać. Podobno LCD-2 znakomicie grają ze wzmacniaczem iCAN kiedy uruchomić to jego uprzestrzennienie, a to rodzi z kolei pytanie, jak by zagrały ze wzmacniaczem SPL Phonitor, który takie systemy uprzestrzenniające ma bardziej zaawansowane.

  2. Daniel napisał(a):

    Zaintrygowało mnie stwierdzenie jak niżej:
    ” i nie robiące takich psikusów jak zdaje się podrabiane albo nie trzymające jakości Denony AH-D7100″
    można cos więcej o tych psikusach i podróbkach?

    1. Marcin napisał(a):

      Słuchałem chyba 4 różnych sztuk denon 7100, na różnych torach. Z początku słuchawki te robią bardzo dobre wrażenie: dźwięk jest potężny, bardzo dociążony, z mocnym basem, kolorowy, barwy są bardzo nasycone (scena i szczegółowość na dobrym poziomie). Po jakimś czasie (400h ?) bas się uspokaja, nie jest już tak męczący i dominujący, ale znika to, co czarowało na początku – słuchawki odbiera się później jako wyblakłą po praniu bluzkę, która straciła swój koloryt i nasycenie barw.

      1. mikolaj612 napisał(a):

        I tutaj wkraczają Audio Technici 😉

        1. Marcin napisał(a):

          tzn.?

          1. mikolaj612 napisał(a):

            Obecnie słucham A2000X ze swojego toru, aczkolwiek zaobserwowałem przy W1000X z padami od A2000X, że to czysty żywioł i robią to czego D7100 nie potrafią, po prostu grają rozrywkowo, bas i ogólny dźwięk w D7100 przy takich W1000X z tymi padami to pukanie cherlawego dziecka patyczkiem po lodach w kartony jeśli o bas idzie 🙂
            Niesamowitą radochę dają wtedy te słuchawki a i wykonanie jest dużo lepsze niż ten plastik w Denonach, zupełnie taki sam jak w pękajacych D1100.

    2. Piotr Ryka napisał(a):

      Nie mam tak szerokiego spektrum doznań jak Marcin. Słuchałem tylko jednych D7100 od polskiego dystrybutora, które sam wygrzewałem i grały łącznie kilkaset godzin, ale nie wiem ile dokładnie. Do końca grały genialnie i takie D7100 bardzo chciałbym mieć na stałe, co znalazło wyraz w recenzji. A potem słuchałem jednych z UK, i to już było co innego; bez takiego wypełnienia i przyjemności, tak więc takie mógłbym sobie spokojnie darować. A czy one tak się wygrzewają, czy ktoś przy nich pomajstrował, bądź przeniósł produkcję do innego zakładu, a może je podrabiają, bo przecież w Chinach podrabianie odbywa się na masową skalę – tego nie wiem.

  3. Marcin napisał(a):

    2 z nich pochodziły z importu londyńskiego, dwie nie; te dwie ostatnie odsłuchiwałem w salonie denona i miały swoje pierwotne cechy, ale nie wiem co by się z nimi stało po jakimś czasie, choć mój znajomy kupił ten model z salonu i u niego po ok. 500h nastąpił ten sam efekt wyprania, więc to chyba ogólna przypadłość tych słuchawek. Kiedy się ich słucha już „wygrzanych” to nadal robią bardzo dobre wrażenie, ale jeśli się pamięta jak grały z początku to czuje się duże rozczarowanie i zawód, i najczęściej podejmuje się decyzje o ich sprzedaży wtedy.

  4. Marcin napisał(a):

    porównywałem łeb w łeb salonowe denon 7100 z audio-technica w5000 na torze za ponad 20tyś zł i te pierwsze podobały mi się bardziej pod każdym względem; w5000 miały przewagę w rozdzielczości, którą miały większą, więc wątpię, abym przedłożył te salonowo grające denony nad niższe modele audio-technica.
    Co do podróbek-niepodróbek: chińskie podróbki mogą być sprzedawane w Chinach, które nie znają pojęcia praw autorskich; w Europie sprzedaż może się odbywać tylko nielegalnie, najczęściej na bazarach; wątpię, aby te denony z Londynu były „farbowanymi” denonami, ale kto wie, pewności nie mam. Co do różnicy cenowej – po premierze model 7100 kosztował 5500 zł, teraz ponad 3 tyś zł, a mp3store niedawno sprzedawał je po 2 tyś. Może to wszystko też „podróbka”, a może one tak mają; grado po wygrzaniu grają o niebo lepiej, może denon po wygrzaniu gra po prostu gorzej.

    1. mikolaj612 napisał(a):

      One w moim mniemaniu nawet 2 tyś zł nie są warte.

      Co do W1000X wspomniałem, pady do obowiązkowej wymiany, odsłuchiwane były na moim prywatnym torze, Denony na żadnym osprzęcie jaki miałem pod ręką nie spodobały mi się, podobnie było Ultrasone Signature PRO.

    2. Tomek napisał(a):

      Co do wrażeń Marcina odnośnie d7100, potwierdzam w całości. Nawet chciałem zamienić moje d7100 na jego Grado rs1 z moją dopłatą, przewidziałem oczywiście, że Marcin nie przystanie na tą propozycję. Niemniej jednak mnie cały czas d7100 się podobają bardzo. Co do wrażeń Mikołaja – znany jest on z tego, że denonów nie lubi, także topowych i daje temu wyraz, gdy tylko ma sposobność aż nazbyt moim zdaniem dosadnie i obrazowo, przy czym podkreślę z mocą sam, że Mikołaj obrazy d7100 rysuje zbyt grubą kreską i zbyt karykaturalne. Mikołaj, kiedy słuchaliśmy moich , chwilę, d7100 u Ciebie, szły z LC z MUSES, narzekałeś wtedy na ich kłującą górną średnicę, twierdząc, że to jedyna ich wada, z Twoim Rapture nic nie kłuje, ergo nie d7100 tu miały problem, tylko strojenie klona z nimi nie zgrywa sie tak dobrze w górze, jak z Rapture, pomijając, że klon sonicznie koło Rapture nie stoi.

      1. mkl napisał(a):

        d7100 na rs1 ? Tomku nie idź tą drogą !

  5. Piotr Ryka napisał(a):

    A czy mafia paliwowa sprzedaje w Polsce lewą benzynę na stacjach paliwowych? Albo rosyjski węgiel jako polski na składach opału? Oczywiście, że tak. Podobnie może być ze słuchawkami Denona, zwłaszcza że to były chyba słuchawki ze sklepów internetowych a nie ze sklepowych półek. Nie twierdzę, że to podróbki, ale teoretycznie przynajmniej jest to możliwe.

  6. Tomek napisał(a):

    Bardziej wierzyłbym tu w opis Marcina i wpływ ich wygrzewania na zmniejszenie basu, rzecz oczywistą, zdecydowanie. Miałem d600 z polskiego salonu, bardzo wnikliwie porównywałem każdy detal z d7100 z Londynu. To samo, bez dwóch zdań. 🙂

    1. Tomek napisał(a):

      W kwestii wykonania, pakowania, znakowania etc,

  7. Piotr Ryka napisał(a):

    Mogę się założyć o każde pieniądze, że kabel Entreqa bardzo dużo dla tych odchudzonych wygrzewaniem Denonów by zrobił, a już Audeos czy FAW dużo poprawił.

    1. Tomek napisał(a):

      Niech Pan nie kusi panie Piotrze, bom w hd600 słusznie zmienił kabel na copper series mk2 od Forzy, co i w srh1440 uczynię w wersji extended bass, ale żeby zmieniać w d7100 7n fabryczne na to od Audeosa czy Forzy nawet nie myślałem, ale kto wie, może zdarzy sie choć okazja porównać i opisać w muzostajni.

    2. Marcin napisał(a):

      Michał też kable w nich podmieniał; mój znajomy także i to na nie gorsze niż takie FAW czy Audeos; tym bardziej, że kabel firmowy od Donon jest bardzo dobrej jakości. Entreq byłby może lepszy, tylko, że ta hipoteza kosztuje więcej niż słuchawki, a dla mnie podmiana kabla to tylko półśrodek – lepiej kupić inne słuchawki. Takie samo gadanie z hd800 – ja rozumiem ludzi, którzy je kupują i kochają, Bóg z nimi, ale nie rozumiem po co się tłumaczą, że z kablem symetrycznym za ileś tam, z modyfikacją komory na coś tam i ze wzmacniaczem typu bakoon za 12 tyś zł, i ze źródłem za dwa razy tyle, i na takich a takich nagraniach to…to nie znajdziesz lepszych słuchawek; no możliwe, ale dla mnie to jak tłumaczenie się i to z dumą na twarzy, że po roku ciężkich treningów i super diecie i mnóstwie wyrzeczeń udało mi się założyć spodnie, które wcześniej były dla mnie za małe; ja bym po prostu kupił inne, pasujące spodnie.

      1. Piotr Ryka napisał(a):

        Problem polega na tym, że na rynku nie ma odpowiednich spodni.

        1. Marcin napisał(a):

          ? A sprzedawcy za każdym razem mówią, że ich produkt jest najlepszy i na pewno będzie pasować, można kupować w ciemno. Nawet jak są za małe czy za duże to i tak przez kilka tygodni, miesięcy ich nabywca wciąż powtarza: e tam, rozciągną się; e tam, trochę przytyją i będą idealne.

          1. Piotr Ryka napisał(a):

            Nie ma słuchawek będących postępem względem przeszłości. A Sony MDR-R10 weszły na rynek w 1989 roku. Właśnie mija ćwierć wieku, a wielu czytelników tego portalu urodziło się znacznie później.

  8. Marcin napisał(a):

    A te Audeze są po prostu za drogie.

  9. miroslaw frackowiak napisał(a):

    Kiedys jak pamietasz Piotrze napisalem ze jak dluzej posluchasz LCD3 ,to wstawisz je do grona najlepszych na swiecie sluchawek.Wiem ze nigdy nie napiszesz tak wprost ,ale mi po tej recenzji nie potrzeba tego slowa ktorego nigdy nie chcesz wypowiedziec, bo zaraz moze byc cos wykonane i grac lepiej!mysle ze to sa sluchawki ktore oprocz moich K-1000 bardzo by pasowaly do mojego Carego 300B!jak myslisz?

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      One pasują do każdego dobrego wzmacniacza słuchawkowego o dużej mocy i zintegrowanego o małej. A już szczególnie do lamp. A jeśli słuchałeś ich z Cary, to od przodu czy od tyłu? A jeśli z obu stron, to gdzie grało lepiej?

  10. miroslaw frackowiak napisał(a):

    Zawsze na zaciskach glosnikowych z tylu wzmacniacza lepiej gralo !tak samo jak z sluchawkami K-1000.

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Tak należało przypuszczać. A czy na Cary była tam z tyłu cisza, czy jakiś brum?

  11. Bartek napisał(a):

    Super recenzja. Bardzo fajnie sie to czyta. Taki wyzszy poziom lektury.
    Nachodzi mnie moje odwieczne pytanie ktore z tych sluchawek wedlug Pana najlepiej graja Rocka? Chodzi mi o wywolywanie tzw. ciarek, gesiej skorki lub zjezonych włosów 🙂 Czyli o tzw magię.

    pozdrawiam
    Bartek

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Każde to potrafią przy odpowiednim wzmocnieniu. Będę dzisiaj robił odsłuchy do recenzji Accuphase DP-720, to mogę zwrócić szczególną uwagę na rocka. Ale na pewno warto brać pod uwagę takie słuchawki jak HE-6 na Audionie (lub czymś równie mocnym) oraz AKG K812 z kablem FAW Noir albo innym dodającym masy. Także LCD-3 na czymś w okolicach 6 Watów. Dla wysokiej klasy sprzętu przenośnego (testowałem na AK240), najlepsze są Ultrasony Edition5. To bardzo specyficzne, tak nawiasem, słuchawki. No ale ta cena. Jeszcze się wygrzewają, tak więc nie umiem ich całościowo ocenić.

  12. miroslaw frackowiak napisał(a):

    Chcialem dodac ze recenzja twoja Piotrze LCD3 jest tak wyborna jak te sluchawki,zalety tych sluchawek trafione w dziesiatke,wad po odsluchu z moim Carym 300B nie stwierdzilem,nie gubily sie zakresy pasma i nie bylo ani troche nosowosci,moze dlatego ze Cary 300B jest dla mnie najlepszym wzmacniaczem sluchawkiwym na swiecie, co powinienes w koncu Piotrze sprawdzic!

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Kiedyś jeszcze sprawdzę. Ale wraz z przyrostem mocy ta nosowość i pewna nierówność pasma faktycznie ustępują. To słuchawki dla wzmacniaczy co najmniej kilkuwatowych i raczej lampowych. Ale może z końcówką Tellurium Q, First Watt F1, albo Sugdenem też byłoby rewelacyjnie.

  13. miroslaw frackowiak napisał(a):

    Wybieram sie Piotrze juz dwa miesiace na ta wspaniala farme, gdzie wlasciciel uzadzil salon sprzedazy i odsluchow najlepszych sluchawek i innych znanych sprzetow audio,mozna tam dowoli sluchac wszystkiego co maja godzinami,troche zdrowie szwankowalo(kolana),ale juz jest lepiej i wybiore sie tam na odsluchy!
    Bardzo blisko Londynu:
    http://hifilounge.co.uk/
    http://hifilounge.co.uk/index.php?route=information/visitus
    ostatni ich nabytek:
    http://www.highendheadphones.co.uk/oppo

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Przyjemna audiofilska posiadłość. Może uda się tam kiedyś trafić.

      1. Daniel napisał(a):

        Byłem tam jeszcze w zeszłym roku i polecam. Paul to bardzo sympatyczny facet, spędziłem tam praktycznie cały dzień. Dużo sprzętu do odsłuchu, miła atmosfera i dobra kawa : )

        Świetna recenzja. Ja wciąż stawiam HE-6 ponad LCD-3 ale jak się sam Piotrze przekonałeś to zupełnie dwa przeciwne bieguny i właściwie warto mieć je oba.

  14. miroslaw frackowiak napisał(a):

    oczywiscie „urzadzil” przez (RZ )

  15. Marcin napisał(a):

    czy w GS pojawiają się jeszcze zniekształcenia w nieklasyce

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Dokładnie na to pytanie odpowiem jutro.

  16. Marcin napisał(a):

    ok.; pytałem, bo mam życzliwą radę

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Rady chętnie wysłucham już dzisiaj, bo właśnie biorę się za odsłuchy. Na oknie już tylko 27 stopni.

      1. Marcin napisał(a):

        Jeżeli cokolwiek mruczy, buczy i pojawiają się jakiekolwiek zniekształcenia tzn. że są niewygrzane. Można powiedzieć, że jak na gradomanię przystało, wiadomość ta to nie żadna nowość, ale ja mówię poważnie; i ta wycofana średnica, dająca o sobie znać zwłaszcza przy wokalu też wraca na miejsce. Kiedy słuchawki popracują kilkaset godzin na „basiku”, ale tak normalnie, czyli nie ile fabryka dała i nie miesiąc bez przerwy to wszystko się pomału układa. Nie ma prawa być żadnych zniekształceń i ogólnie barwa i napowietrzenie dźwięku są dużo, dużo lepsze.
        Pytałem, bo jeśli ich Pan słucha normalnie, słuchając klasyki to zniekształcenia nie znikną. Ja nie należę do obozu niewdzięczników, stad taka moja koleżeńska rada.

        1. Piotr Ryka napisał(a):

          Są widać nie wygrzane, bo lekkie zlewanie na basie jest ciągle obecne. Ale prawda jest taka, że one w ogóle poza bardzo krótkimi odsłuchami nie grają, tak więc nie mają się kiedy wygrzać.

    1. Bartek napisał(a):

      Panie Mirku,
      Z jakimi sluchawkami Pan sluchal Carry 300B? Chodzi mi o wejscie sluchawkowe w tym wzmacniaczu.

  17. Piotr Ryka napisał(a):

    No to ładnie pracuje.

  18. Piotr Ryka napisał(a):

    Przyjechały dzisiaj Audeze LCD-XC, a Marcin zwrócił mi uwagę, że Grado wprowadza nową serię swoich udoskonalonych słuchawek o kryptonimie „e”.

    1. mkl napisał(a):

      Byłbym wdzięczny za kilka słów porównań do th-900 i d7100 podczas pisania o XC. Z góry dziękuje.

      1. Piotr Ryka napisał(a):

        Postaram się.

  19. Agtez napisał(a):

    Ja posiadam słuchawki Audeze LCD-XC i mimo, że nie jestem ekspertem, te słuchawki są rewelacyjne. Odpowiadają mi zarówno jakością dźwięku, tym co lubie najbardziej – głębokim basem i genialnym designem.

  20. Agtez napisał(a):

    Widzę skorzystałeś z wielu wzmacniaczy. Ja polecam przetestować wzmiacniacz Valhalla 2 firmy Shiit.

  21. Adam Rzetelski napisał(a):

    Witam Panie Piotrze, chciałbym się zapytać o inne alternatywy wzmacniaczy, DAC-ów, czy combo AMP+DAC pozwalające nadal wyciągnąć z LCD 3 wszystko co najlepsze.
    Audion Silver Night 300B wykracza poza budżet z racji potrzeby zakupu jeszcze źródła, kabli i innych akcesoriów.
    HDVD 800 ciekawa opcja, choć czy w pełni wystarczająca dla potrzeb LCD 3?

    Kolejne opcje, pierwsza z nich: Copland DAC 215 oraz druga: wieża iFi zbudowana z iusb 3, iDac 2, iTube 2, iCan SE, nie wiem czy miał Pan styczność z tym i mógł się wypowiedzieć na ich temat. Jedynie zaznaczę, że słuchałem LCD 2 z Coplandem DAC 215 i zagrało to bardzo sympatycznie, jedynie kapkę góry mi brakowało.

    A może zna Pan jeszcze inne wzmacniacze/DAC-i, które byłby Pan w stanie polecić.

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Sam bym postawił na wieżę ifi. Trudno z nią rywalizować cenowo, a mocy ma bardzo dużo i jej na pewno nie zabraknie. I przede wszystkim ta holografia, bardzo LCD-3 potrzebna. Moduł iTube absolutnie obowiązkowy. Niemniej Copland też bardzo udany, a LCD-3 mają więcej góry niż LCD-2.

      1. Adam Rzetelski napisał(a):

        Dziękuję za odpowiedź,
        Copland z LCD-2 podobał mi się, jedynie troszkę tej góry brakowało, jestem ciekawy jak wpłynął na to kabel na którym słuchałem, a dokładnie ten: https://www.tophifi.pl/przewody/nordost-n2-heimdall2-kabel-sluchawkowy-2m-do-sluchawek-audeze.html bo niestety na fabrycznym wtedy nie mogłem. Przy LCD-3 też podejmę próbę posłuchania wraz z Coplandem. Docelowo będę to łączył zapewne z kablem FAW NOIR

        Nie mniej po dyskusji z jednym z użytkowników LCD-2 wraz z wieżą iFi, to właśnie w tej wieży pokładam wszelkie nadzieje.

        Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie LCD-3 i iFi, jeśli ostatecznie po odsłuchach padnie na to połączenie, to niestety nie będę mógł kupić całości naraz i będę musiał rozłożyć ten zakup na 2 miesiące. Kupując najpierw LCD-3, to który moduł z iFi powinienem kupić, aby jednak móc już korzystać z LCD-3 do czasu, aż w następnym miesiącu nie kupie reszty? Czyżby powinien to być iCan SE?

        1. Andrzej napisał(a):

          Pozwolę sobie odpowiedzieć.
          Samo przeznaczenie elementów wieży ifi niejako wymusza kolejność, a więc:
          1. idac2, który jest daciem, ale ma tez wbudowany wzmacniacz słuchawkowy (to wystarczy juź do słuchania)
          2. ican se
          3. itube2 (itube wpina się między dac a wzmacniacz, więc musi być już dac i wzmacniacz)
          4. usb poprawiacze

          1. Adam Rzetelski napisał(a):

            Okej dzięki 🙂

        2. Adam Rzetelski napisał(a):

          Jest jeszcze jedna opcja, poza wymienioną przeze mnie konfiguracją wieży jest idac2 wraz z ican pro. Jak takie połączenie wypada na tle 4 modułowej wieży iFi. Sam będę jeszcze to wszystko przesłuchiwał natomiast póki co chce zapytać się o opinie.

  22. Witold napisał(a):

    Moje pytanie dotyczy Audeze LCD-3 z najnowszej serii (moje to 2018r) ale posiadające “maniere” którą IDELANIE zdiagnozował inny recenzent w 2014r. Chodzi mi stwierdzenie “LCD-3 to bardzo przystępna sygnatura o bardzo dobrej jakości, ale może trochę zbyt grzeczna – nie ma akcentu w paśmie 8-10 kHz”.
    I własnie To mi w nich przeszkadza tj. na firmowym kablu Audeze, w tej wersji, ktorą posiadam dołączany jest ten od Classic.

    Pytanie ? czy uważa Pan że zmiana przewodu poprawi dźwięczność w tym zakresie ? Tak się dzieje jak „majstruje” EQ w okolicach 8-10khz

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      A na jakim są sprzęcie słuchane? Zmiana kabla oczywiście „coś” zmieni, ale toru może jeszcze bardziej.

      1. Witold napisał(a):

        w tym momencie nie mam nic AMP/DAC 🙂 mam jednak porównanie z moimi porzednimi LCD-2F były dźwięczniejsze – te LCD-3 są nosowe, „szare” w tym zakresie. Co ciekawe podłączając do prostego DAP korygująć delikatnie zakres EQ – gain DLA 8-10khz uzysuję poprawę o którą mi chodzi.
        Ponawiam pytanie czy kabel swego rodzaju hardware skoryguje ten zakres na „+” ?

        1. Piotr Ryka napisał(a):

          Działanie każdego dobrego kabla powinno polegać na poszerzaniu i wyrównywaniu pasma. Kable od LCD-3 nie są złe, ale można z pewnością lepiej. Poza tym można zdecydowanie lepiej napędzając te słuchawki mocnym wzmacniaczem. One ledwie tolerują te o niewielkiej mocy. Grać grają, ale jest to brzmienie pozbawione witalności. Dopiero z mocnym wzmacniaczem wstępuje w nie życie.

        2. Paweł napisał(a):

          Ja kupiłem do LCD-3 wzmacniacz Cayin iha-6. Bardzo przyzwoita zabawka. Ale źródło i interkonekt też swój charakter pokazują więc efekt końcowy od całości się uwidoczni. Wzmacniacz prądu ma aż da dużo do tych słuchawek. (korzystam z xlr4 więc nie wiem jak jest po zwykłym słuchawkowym złączu niesymetrycznym).

        3. Paweł napisał(a):

          Testowałem z niedawno kupionymi LCD-3 model 2017 kable Forza Audioworks (FAW). Proponuję spróbować – ja wybrałem hybrydowy claire. Fabryczy kabel jest właśnie taki jak Pan opisał „szary matowy” w średnicy a góra nieprecyzyjna jednorodna. Z nowym kablem mimo, że mniej natarczywa dużo bardzie precyzyjna a średnica bajka, róznorodna. Zmiana kabla słuchawkowego wniosła zmiany i słuchawki pokazały co potrafią. Korzystam z symetrycznego toru. Sugeruję spróbować pod warunkiem że tor wcześniej jest odpowiedniej klasy.

  23. Tom napisał(a):

    Do tych Audeze wzmacniacz sluchawkowy Phast to dobry wybor, czyw kwocie do 5000zl mozna i trzeba lepiej? Chodzi o muzyke klasyczna.

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Myślę, że bardzo dobry.

  24. Grzesiek napisał(a):

    Mam dwa monobloki lampowe. Czy do tego da się podłączyć LCD3? Nie ma wyjścia słuchawkowego. Ale coś mi migneło w którymś komentarzu że można podłączyć do wyjść głośnikowych? Mam jeszcze Naim Uniti 2. Jest jeszcze taki problem, że te sprzęty stoją 3,5m od kanapy. Czy gdyby skombinować tak długi kabel słuchawkowy albo jego przedłużacz to czy nie zdegraduje to dźwięku?
    Dziękuję

    1. Piotr Ryka napisał(a):

      Podłączyć da się. Forza może zrobić przejściówkę z odczepów głośnikowych na 4-pin i Tonalium też, ale ta będzie droższa. (Sam mam taką.) Kabel czterometrowy Focal daje do swoich Utopii, a Grado robi sześciometrową przedłużkę, więc raczej straty jakości nie będzie, byle kabel był dobry. Pytanie tylko, jakie te monobloki są mocne, bo jeśli dość mocne, to w Audeze będzie brum. Najbezpieczniejszym podłączeniem byłoby poprzez kable głośnikowe do iFi iELS, ale to koszt siedmiu tysięcy. W zamian świetna jakość i można użyć każdych słuchawek, także elektrostatów.

      1. Grzesiek napisał(a):

        Single-ended, czysta klasa A, 2x25W.

        1. Piotr Ryka napisał(a):

          To dla Audeze za dużo. HiFiMAN HE-6 albo AKG K1000. Ewentualnie Abyss 1266. Audeze tylko przez iESL.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© HiFi Philosophy