Relacja z Audio Show 2013 cz. II

 Siódme i Szóste Piętro Hotelu Sobieski

Amare Musica HiFiPhilosophy (8)   Zwiedziwszy parter – nie cały wprawdzie, ale zawsze coś trzeba odpuścić – wjechałem windą na siódme piętro i ruszyłem od góry ku dołowi. Nadmienię jedynie, że znajdujący się na parterze bardzo ciekawy i egzotyczny zestaw TAD rezyduje na co dzień w Krakowie, toteż niedługo zamierzam się wybrać go posłuchać, a może nawet przywieźć do siebie celem dokładniejszego zbadania.

Na siódmym piętrze trafiłem zrazu do Hi-Fi Elements, ale o tym będzie osobno, bo tam przeprowadzałem wywiad z bratnią duszą, przemiłym Geoffem Merriganem, z którym ucięliśmy sobie pogawędkę o jego kablach, które jak wszystkie kable na świecie, wiadoma rzecz, nie grają, bo z założenia nie mogą. Tak więc fakt ich wpływu na brzmienie jest nielegalny i całkowicie pozbawiony podstaw. Poza tym stanowi niezły powód do śmiechu kiedy konfrontować kablową rzeczywistość z zabobonami „naukowców” własnego chowu, ale o tym będzie w wywiadzie.

Hi-Fi Elements HiFiPhilosophy (2)Hi-Fi Elements HiFiPhilosophy (5)Hi-Fi Elements HiFiPhilosophy (9)Hi-Fi Elements HiFiPhilosophy (10)Hi-Fi Elements HiFiPhilosophyHi-Fi Elements HiFiPhilosophy (6)

 

 

 

 

 

 

 

 

Po wesołej biesiadzie i kablowych deliberacjach poszedłem przywitać się z Szemisem, żałując na miejscu nieobecności Kondo. Następnie ominąłem Studio 16Hz, z którym jestem umówiony na wiosenne odsłuchy, podobnie jak z Moje Audio i jego wzmacniaczami Bakoon. Zaszedłem natomiast do Premium Sound, gdzie odbyłem kolejną zaplanowaną rozmowę, tym razem nie z producentem okablowania tylko kolumn głośnikowych, podobnie jak Geoff miłym a przy tym jeszcze bardzo młodym litewskim konstruktorem Gediminasem Gaidelisem, autorem głośników Audio Solution. O tym też będzie jednak w osobnym tekście na zakończenie wystawowych relacji. Następnie dość ponurymi schodami, ale za to łatwiej bo w dół, zszedłem na piętro szóste, gdzie w pokoju J.A.G. był taki tłok, że nawet nie próbowałem się tam dostać. Ale ich pokój opisałem dokładnie przed rokiem i pewnie dlatego aż taki tłok tam teraz panował, bo rok temu sam jeden u nich siedziałem słuchając w samotności do woli. W pokoju Audio Magic wystawiany był NuForce, którego już opisałem w recenzji, a u Eter Audio grało na tyle przeciętnie, że sobie odpuściłem. Linart z kolei nie pokazał słuchawkowego wzmacniacza, bo jak oświadczył nie było warunków, a drugim obok J.A.G. potężnie obleganym miejscem był GFmod Audio Research. Tam już się pomimo wrodzonej nienawiści do tłoku przemocą wdarłem i nawet jeszcze na drugi dzień wróciłem. Najpierw jednak, zanim na dobre wtargnąłem, w drzwiach przywitałem się z Bartłomiejem Nowakiem i jego tatą, a potem, już po wtargnięciu, z panem Yairem Wahalem, szefem marketingu Zingali. Następnie przywitałem się z myszami siedzącymi na głośnikach i na koniec przystąpiłem do odsłuchów.

GFmod HiFiPhilosophy (6)GFmod HiFiPhilosophy (7)

GFmod HiFiPhilosophy (8)GFmod HiFiPhilosophy (15)GFmod HiFiPhilosophy (4)

GFmod HiFiPhilosophy (9)

 

 

 

 

 

 

 

 

   To był niewątpliwie jeden z najciekawszych pokoi wystawy, a brzmienie prezentowanych głośników tubowych Zingali Acoustic napędzanych bardzo zaawansowanym torem plikowym od M2Tech’a wspieranym kondycjonerami i okablowaniem Entreq miało niepowszedni smak, wymagający audiofilskiego namysłu. Długo się tam zasiedziałem, usiłując rozpracować tajniki tego brzmienia, bo z uwagi na jego nietuzinkowość nie było łatwe do wzięcia z marszu. Tak czy inaczej trzeba je będzie kiedyś pozyskać do własnego badania, a tu napiszę tylko, że było wyjątkowo muzykalne i czarujące. Miało specyficzny smak, smak właśnie niepowszedniości i czarowania. Zjawiskowo głęboka scena, piękne, całkowicie pozbawione agresji i ostrości wysokie tony, jakiś taki niezwykły aromat, zupełnie jakby to brzmienie nie tylko miało dźwiękowy lecz i smakowy charakter, a przy tym w moim lekko synestetycznym odbiorze także specyficzną kolorystykę – opalizującą i komponującą się z wykończeniem samych głośników, a jeszcze do tego z oświetleniem jak ze świecowych kandelabrów. Ale nade wszystko było to wyjątkowo głębokie zanurzenie w muzykę. Trochę podobne do tego ze słuchanego chwilę potem Amare Musica, ale inne co do niuansów – mniej mroczne a bardziej świetliste, równie szlachetne w sensie kultury, a zarazem równie potężne muzykalnością, co przy braku w torze choćby jednej lampy i plikowego charakteru źródła (laptop z JPlay), budziło niekłamane zdumienie i zadumę nad nadchodzącymi plikowymi czasami. Zwyczajem tubowych głośników dźwięk był przestrzenny i sferycznie porozciągany, a w ślad za tym niezwykle głęboka była scena, sięgająca daleko do przodu i wchłaniająca w siebie słuchacza, a jednocześnie idąca bardzo daleko do tyłu, tworząc rozbudowany, wielowarstwowy i holograficzny obraz. Towarzyszył temu wszystkie atrybuty najwyższej klasy brzmienia – wspaniałe instrumenty dęte, bogactwo akustyczne fortepianu, potężna skala dynamiczna muzyki orkiestrowej i wielopiętrowa muzyka chóralna. Zabójcza zaiste mieszanka realizmu i piękna.

GFmod HiFiPhilosophy (17)   Brzmiało to jak potężny muzyczny miech, przy którym zwykła reprodukcja gra niczym papierowa, ze zrolowanej gazety sporządzona trąbka. Syn był pod absolutnym wrażeniem a ja, jak na starego tetryka przystało, miałem śladowe zastrzeżenia do reprodukcji sopranów, które wydały mi się trochę za bardzo wycieniowanie. Na tle całości nie miało to jednak znaczenia, a całość ta wypadła imponująco, w najwyższej klasy muzykalnej postaci i całkowicie wyzbytym z agresji stylu. Era muzyki plikowej nadciąga niewątpliwie wielkimi krokami i trzeba przyznać, że są te pliki wyraźnie muzykalniejsze od przeciętnej klasy nagrań na płytach CD, bez problemu dorównując tym czytanym przez najwyższej klasy odtwarzacze.

Pokaż cały artykuł na 1 stronie

20 komentarzy w “Relacja z Audio Show 2013 cz. II

  1. miroslaw frackowiak pisze:

    Szkoda ze w tym roku nie moglem byc na AS i z toba Piotrze wypic tego obiecanego szampana,ktorego mialem postawic!ale w przyszlym roku bede na 99% tak ze zobaczymy sie w Warszawie.
    Co do tej wystawy ,to z tego co slysze u Ciebie i innych recenzentow z wystawy i audiofili, na czolo najlepszych torow na tej wystawie wysunely sie wlasnie:
    Audio Tekne+wzm 300B,Makach z Rockportami,Ardento+wzm 300B,Zingali ktory zagralby mysle jeszcze lepiej z wzm na lampy 300B.Niesamowite ze powracaja (wzm lampowe 300B + kolumny wysokoskuteczne) i jesli chodzi o muzyke spokojna, a nie rok i metal(mocny)to zestawy takie bija wszystkie inne na leb(tranzystory)!!!
    Sam poszukuje od 2-lat do mojego wzm lampowego CAD Cary 300SEI(300B)najlepszych kolumn wysokoskutecznych,do konca roku mam miec nowe mieszkanie i dlatego sie nie spiesze, bo nie wiem jak duzy bedze pokoj odsluchowy,ale wskazuje na to ze nie przekroczy 20m2 ,tak ze mnie to ogranicza co do wyboru kolumn, czyli monitory lub podlogowe(jesli juz to mogace stac blisko scian tylnej i bocznej).Bardzo to zaweza moj wybor kolumn,ale jak juz kupie to moj tor bedzie pelny ,czyli najlepsze sluchawki ktore mam K-1000 i najlepsze kolumny wysokoskuteczne ,ktore beda mogly najlepiej zagrac z moim Carym 300B.

    1. Piotr Ryka pisze:

      Najlepszy wzmacniacz na 300B to Ancient Audio Grand Silver Mono. W każdym razie lepszego nie słyszałem. A lampa 300B i lampy w ogóle pozostaną z audiofilizmem prawdopodobnie jeszcze na bardzo długo, bo lampowe brzmienie ma właściwości, które w tranzystorowym torze uzyskać jest bardzo trudno. Pan dystrybutor rozważa przysłanie mi Cary 300B, więc może kiedyś się zdecyduje. Dobranie temu wzmacniaczowi najlepszych kolumn pozostaje nie lada zadaniem, ale w sumie jakże przyjemnym.
      Do zobaczenia w takim razie w przyszłym roku. Co do szampana, to trzymam za słowo.

    2. Stefan pisze:

      Najlepsze kolumny robi Tonysound, REWELACJA !

  2. Maciej pisze:

    Czyli tak kompletnie głuchy nie jestem skoro na mnie też najprzyjemniejsze wrażenie wywarły Zingali, Audio tekne i Ardento 😉 Choć wskazałbym jeszcze na pokój Lampizatora.

    1. Piotr Ryka pisze:

      U Lampizatora nie byłem. Przyjemnie za to było poznać osobiście.

      Pozdrawiam

      1. Maciej pisze:

        Mnie tym bardziej, nie wkluczone że bliżej wiosny wpadniemy z żoną do Krakowa na mini odsłuch. U mnie aktualnie wygrzewa się Mytek.

        1. Piotr Ryka pisze:

          Mytek jest świetnym wyborem, tylko podobno z komputera najlepiej gra po kablu Fire Wire o końcówkach 6/9.

          Zapraszam oczywiście na odsłuch, zawsze będziesz Maćku mile widziany, a już tym bardziej z żoną.

  3. Daniel pisze:

    Widzę na zdjęciu w pokoju GFmod że stoi na górze wzmacniacz Dayens. Z nim grały te Zignali?

    1. Piotr Ryka pisze:

      Podaję dokładny opis toru podany przez wystawcę:
      – Windows 8 z JPlay
      – Kabel USB Entreq Atlantis
      – M2Tech HiFace Evo
      – M2Tech HiFace Clock
      – M2Tech HiFace Supply
      – BNC zegar
      – BNC Rifive Audio
      – DAC M2Tech Vaughan
      – RCA Entreq Challanger
      – Pasywne Pre Dayer Ectasy
      – RCA Entreq Challanger
      – Końcówki mocy Burson Timberkeeper
      – Kable głośnikowe Entreq Challanger
      – Kondycjoner Entreq Powerus
      – Kable zasilające Enteq Konstantin i Atlantis
      – Kondycjoner masy Entreq Tellus Silver
      – Kable uziemiające Entreq Atlantis, Apollo i Silver

  4. miroslaw frackowiak pisze:

    Mi bardzo podobaja mi sie kolumny Zingali,po zapoznaniu sie z ich produktami jedyne kolumny co mi sie podobaja i pasuja do mojego 20m2 pokoju i Carego 300B, to dawniejsze ich wyroby, do dzisiaj mozna je kupic i to -50% upustem,to kolumny ZINGALI CLIENT NAME 1.2 :
    http://www.avcentrum.dk/zingali.html
    http://www.hifimusic.co.il/%D7%97%D7%93%D7%A9-ZINGALI-Client-Name-1.12-t6000.html
    http://www.avx.hu/forum/index.php?/topic/26022-zingali-hangdobozok/page-2
    sa tez wieksze i wyzsze, ale te juz waza duzo, jedna 50kg ,ale dalej cena zaporowa bo mimo -50% trzeba zaplacic 10500eur,ja przewiduje dac 5000eur za uzywane jaklies kolumny!

    1. Piotr Ryka pisze:

      No, niestety. Dobre niedrogie głośniki, to nie jest problem. Ale fenomenalnie grające za 5000 euro, to już jest.

      1. miroslaw frackowiak pisze:

        Mialem Piotrze na mysli uzywane, ktore jako nowe kosztowaly (10000eur) a potem (-50% )to norma spadku przy uzywanych kolumnach,a 10000eur to juz kosztuja bardzo dobre kolumny np.referencyjne kolumny W.Paculy 40.1 HAR

        1. Piotr Ryka pisze:

          Tak, wiem że chodzi o używane. Na temat Harbethów zdania są dość mocno podzielone. Słyszałem je z najtańszą elektroniką MBL’a i w tym towarzystwie grały bardzo przeciętnie, co nie znaczy, że w innym nie mogą być fantastyczne. W następnym odcinku relacji z Audio Show będzie o innych wspaniałych głośnikach do niewielkich pomieszczeń, które nowe kosztują około 50 tysięcy złotych.

          1. miroslaw frackowiak pisze:

            W cenie do 5000eur szukam kolumn Audio Note czyli tych:
            Audio Note AN-E SPe HE
            Mozna je kupic uzywane w cenie od 3000-4000eur,bardzo wysoka skutecznosc 98db/8ohm i mozna ustawic o dziwo blisko tylnej jak i bocznej sciany,widac to na zdjeciach,maja wtedy jeszcze lepszy bas!!!
            http://www.hifi.com.sg/about/showroom-ans/ans2012_003b.jpg
            Jezeli pokoj bedzie nowy dosc maly, co jest mozliwe w Londynie,ceny bardzo wysokie za mieszkania, pokoje male, to mam swietna oferte na monitory tubowe z USA znanej firmy DC10 Audio, ktore nowe bede mial w tej samej cenie co uzywane Audio Note!moge dodac ze juz w cenie tych kolumn jest zawarte clo+podatki+przesylka,wysokoskuteczne 101db/8ohm, graja rewelacyjnie z wzm lampowymi SET,pisza o tym audiofile na calym swiecie,dobrze abys sprawdzil Piotrze! ale chyba to szybciej ja tobie dam (jak kupie?) do odsluchu bo przedstawiciela nie ma w Polsce,a oto one,wybrany model:
            http://d2heru13qkbk4q.cloudfront.net/media/949555/scaled/britonWEB_030.JPG

  5. Dziękuję za miłe słowa i cieszę się, że zestaw tak bardzo się spodobał, bo słyszałem to od wielu osób. Z resztą te same twarze pojawiały sie 2, 3 razy, więc to też o czymś świadczy 🙂 Yair Wahal dzwonił dwa razy do Giuseppe Zingali (niestety przez kontrolę skarbową nie mógł przyjechać) żeby przekazać wrażenia z Polski.
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.559356457466002.1073741831.258963870838597&type=1&notif_t=like

    Co do wzmocnienia to to co widać na górze to był preamp Dayens Esctasy IVse. Świetne urządzenie. Praktycznie bezstratna regulacja głośności zrobiona na transformatorach szwajcarskiej firmy Audio Consulting.

    Czy na 300B byłoby lepiej? Nie sądzę. Na pewno nie byłoby takiej kontroli w dźwięku jaką prezentowały Zingali Twenty 1.2 evo napędzane dobrą końcówką tranzystorową Bursona.

    1. miroslaw frackowiak pisze:

      Mialem na mysli model kolumn ZINGALI CLIENT NAME 1.2 ,ktory majac 96db/8ohm jest mysle idealnym partnerem dla mojego CAD CARY 300SEI(300B),jak mozna prosic o pomoc w dowiedzeniu sie! czy model o ktorym mysle bedzie kompaktobilny z moim wzmacniaczem ? to bylbym bardzo wdzieczny,moze moglby Pan zapytac wlasciciela i konstruktora w tej firmie ,czy dalby rade (Cary 300B )ladnie zagrac z Client Name 1.2 !!!Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za sympatyczne spotkanie i rozmwe na AS w poprzednim roku, program JPLAY spisuje sie wspaniale!!!

      1. Ja również miło wspominam spotkanie.
        Te kolumny spokojnie napędza nawet słaba lampka. Na pokazie była końcówka tranzystorowa w klasie A/B bo w ten sposób połączona została piękna barwa, realizm, ale i idealna kontrola w dźwieku, a z tym lampowce mają większe problemy.

  6. Daniel pisze:

    Czy przewidujecie sprowadzenie do Polski produktów Dayens?

  7. Tak, będą w dystrybucji produkty Dayens

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sennheiser-momentum-true-wireless
© HiFi Philosophy