Podsumowanie
To nie są pierwsze ani jedyne świetnie grające głośniki monitorowe w rozsądnych jeszcze pieniądzach. Niemniej ich as atutowy – pięknie zobrazowana scena – daje im w tym aspekcie przewagę. Tak niecodziennie ukazaną muzyczną scenerię dostaniecie dopiero od średnich modeli Diapasona i Boenicke, a te już nie kosztują mało. Drugim atutem brak nudy. Dość częstym bowiem jest zjawiskiem dążenie do jak najbardziej płynnego, ugłaskanego brzmienia, ale to kosztem dynamiki i separacji. Cóż, w strefie poniżej dziesięciu tysięcy trzeba zwykle wybierać, tam nie ma kolumn dających wszystko w rozumieniu high-endu. Wysokie ciśnienia, urzekająca melodyka, jednoczesne natlenienie, dociążenie i brzmieniowa poezja plus zjawiskowa scena – za takie coś się płaci słono, w tysiącach euro grubych. Lecz nawet tam nie dzieje się w ten sposób, że nie ma do czego się przyczepić – tak grają dopiero Vox Olympian za, bagatela, osiem milionów. Poza tym niemożliwe do postawienia w mieszkaniu, chyba że takim z salonem o powierzchni solidnie ponad stu metrów. Wspominam o tym, by otrzeźwić tych, którym się zadaje, że kolumny monitorowe czy podłogowe za kilkanaście tysięcy to autentyczny szczyt szczytów. Kiedy sięgam po swe testowe płyty, u każdych takich wady znajdę – mniejsze czy większe, ale jakieś, i dotyczące wielu aspektów. Zatem trzeba wybierać i rzecz ustawiać pod swój gust. Jeżeli scena jest dla was priorytetem i nie lubicie maślanego dźwięku, to te Struss® Classic będą dla was w kwocie do dziesięciu tysięcy. Wszelako pod warunkiem, że nie staną blisko pod ścianą.
W punktach
Zalety
- Duże aspiracje za niewielkie pieniądze nie są w tym wypadku na wyrost.
- Imponujący przy tak niewielkim budżecie obraz sceniczny.
- Całkowicie oderwany od membran.
- Szeroki, wysoki i głęboki.
- Z mistrzowsko precyzyjną lokalizacją źródeł. (A więc i świetna stereofonia oraz rozpisanie na plany.)
- Także tych źródeł właściwy format. (Nie są za duże ani za małe.)
- Znakomitym też ukazaniem ekstensji dźwięków i dobrą ich kooperacją.
- Dźwięczność.
- Rozdzielczość.
- Detaliczność.
- Niemała melodyjność.
- Bogactwo harmoniczne.
- Przyjemnie chropawe powierzchnie.
- Szybkość narastania i dynamika.
- Śladowe ocieplenie, korzystnie współgrające z ekspresyjnymi sopranami. (Rzadko spotykana synergia.)
- Dobrze związane całe pasmo z akcentem na te soprany.
- Młodzieńczo świeża, natleniona średnica.
- Nisko schodzący bas, choć nie dający wysokich ciśnień. (Za to nie dający także podbarwień.)
- Całkowita przejrzystość medium.
- Całkowita otwartość dźwięków.
- Klimatycznie ściemnione światło, wszystko jednak doświetlające.
- Żywość.
- Uwolnienie od sztampy i nudy.
- Muzyka z charakterem, a nie taka typowa.
- Wysoki poziom zaangażowania emocjonalnego słuchacza.
- Bardzo starannie wykonane i elegancko wykończone.
- Masywne, dobrze wytłumione obudowy.
- Wysokiej jakości komponenty.
- Duży bass-refleks, potrafiący do tyłu solidnie dmuchać.
- Przyłącza obsługują wszystkie złączki.
- Nietrudne w napędzaniu.
- Nietrudne do ustawienia.
- Znany, ceniony i nagradzany, obecny na rynku od dawna producent.
- Made in Poland.
- Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
Wady i zastrzeżenia
- Jedynie w czarnym wykończeniu.
- Nie ma jeszcze dedykowanych standów.
- Pełne ukazanie walorów brzmieniowych przy sporym dystansie od ściany z tyłu.
Dane techniczne Struss® Classic:
- Kolumny monitorowe, dwudrożne, z tylnym bass-refleksem.
- Zwrotnica 1-go rzędu. (Cewki i kondensatory Jantzen Audio.)
- Pojedyncze przyłącza.
- Pasmo przenoszenia: 35 Hz – 30 kHz.
- Impedancja nominalna: 4 Ω.
- Skuteczność: 90 dB.
- Okablowanie: złoto-srebrne.
- Ścianki: MFD ø25 mm, z matami tłumiącymi drgania.
- Waga: 22 kg (szt.)
- Wykończenie: fornir „czarny dąb”, wysoki połysk.
- Cena: 5990 PLN (komplet bez podstawek.)
System:
- Źródło: gramofon CSPort TAT2, odtwarzacz Ayon CD-35 II.
- Wkładka: ZYX Ultimate DYNAMIC.
- Kabel ramię-przedwzmacniacz: Siltechem Signature Avondale II.
- Docisk płyty: Synergistic Research MiG UEF Record Weight.
- Przedwzmacniacz gramofonowy: Ancient Audio Silver Stage.
- Przedwzmacniacz: ASL Twin-Head Mark III.
- Końcówka mocy: Croft Polestar1.
- Kolumny: Struss® Classic.
- Kabel głośnikowy: Sulek 6×9.
- Interkonekty: Acoustic Zen Absolute Cooper, Sulek Edia & Sulek 6×9.
- Kable zasilające: Acoustic Zen Gargantua II, Harmonix X-DC350M2R, Illuminati Power Reference One, Sulek 9×9 Power.
- Listwa: Power Base High End.
- Kondycjoner masy: QAR-S15.
- Stolik: Rogoz Audio 6RP2/BBS.
- Ustroje akustyczne: Audioform.
- Podkładki pod kable: Acoustic Revive RCI-3H, Rogoz Audio 3T1/BBS.
- Podkładki pod sprzęt: Avatar Audio Nr1, Solid Tech „Disc of Silence”, Synergistic Research MiG SX
Swietne sa… potwierdzam, sluchalem te monitory,bylem pod wrazeniem,brac,kupowac i sluchac…cena fantastyczna…