Recenzje: Oyaide AZ-910

   Tak dziać się nie powinno – nie powinienem pisać jednej pod drugiej recenzji kabli, i to w dodatku od tego samego dystrybutora. I tak by się nie stało, gdybym był dobrze poinformowany. Ale nie byłem. Sam wziąłem do opisania zrecenzowany właśnie przewód zasilający Acrolinka, mając na uwadze własną ciekawość i popularność marki, a tego Oyaide podrzucili mi sami: „Bo słuchaj, to jest naprawdę wybitny kabel za te pieniądze i jeden gość, który ma bardzo drogie okablowanie, wpiął go i był zaskoczony.” No więc wziąłem, odłożyłem na półkę i żyję. Bo – „Żyj!” – zwykł mówić Robert Szklarz, właściciel Nautilusa, na zakończenie telefonicznej rozmowy, to co sobie będę żałował? Ale gdzie by tam dali pożyć. Po paru dniach dzwonią i pytają, jak długo jeszcze tego Oyaide będę trzymał, bo on już jest właściwie sprzedany (to można sprzedać niewłaściwie? – przez głowę mi przeleciało), a drugiego nie mamy. No, dobrze – powiadam – to posłucham i jeśli faktycznie jest taki dobry, to spróbuję się z nim uwinąć. Okropnie mi się nie chciało, bo nic mi się zasadniczo nie chce, ale się zmobilizowałem, podpiąłem i słucham. Zaczęło się nieszczególnie, ale po krótkiej chwili… Tak, każdy kabel musi chwileczką prąd sobą poprzepuszczać, zanim skrzydełka rozwinie, więc niech tam sobie przepuszcza, a my tymczasem o firmie.

O firmie kiedyś już było, bo były kable zasilające – dwa nawet w jednej recenzji – i to się dobrze składa, bo można z tamtej zaczerpnąć, unikając myszkowania po Internecie. Napisałem wówczas co następuje:

Oyaide Electric. Co., Ltd. była na początku, czyli w 1952 roku, zwyczajnym sklepem z kablami, będącym własnością pana Kazuji Oyaide. Biznes szedł dobrze; poszerzał się asortyment i jednocześnie pęczniał kapitał, w efekcie czego jakieś trzydzieści lat temu objęte tym asortymentem zostały także przewody audiofilskie. To się nie stało samo, ani nie wymyślił tego właściciel, tylko wymogli to na nim klienci, wchodzący albo już zanurzeni w audiofilizm, dynamicznie rozkwitający na początku lat 80-tych. Pierwszymi tego typu produktami Oyaide była listwa połączeniowa OCB-1 i kabel głośnikowy OR-800, które musiały się dobrze sprzedawać, bo inaczej o Oyaide byśmy w kontekście audiofilskim nie rozmawiali. A warto przy okazji nadmienić, że sklep pana Oyaide był położony w Akihabara Denki Gai, czyli tokijskim „mieście elektrycznym” – dzielnicy handlu elektroniką, największej takiej na świecie.

Rok 2000 to kolejna ważna data – moment wejścia Oyaide Electric. Co., Ltd. na rynki światowe, przy czym strategia biznesowa od początku była oparta na podkreślaniu, że wszystkie surowce i komponenty pochodzą od japońskiego przemysłu i japońskie jest też wykonanie. W dodatku Oyaide to nie sam montaż; firma rozrosła się i ze zwykłego sklepu stała przedsiębiorstwem z własnym zapleczem surowcowym, wykonawczym oraz badawczo-rozwojowym. Tak więc bycie japońskim oznacza w tym wypadku bycie samym Oyaide.

Skoczmy do roku 2008, w którym swój debiut miał kabel Oyaide AR-910, zakończony srebrnymi wtykami XLR i cały też ze srebra. I znów do akcji wkraczają klienci (tak w każdym razie twierdzi Oyaide), nagabujący o wersję RCA. Dość długo, trzeba przyznać, musieli nagabywać, ale ostatecznie odnieśli sukces i w roku 2011 zjawił się nasz tytułowy Oyaide AZ-910, będący tego realizacją.  

Pokaż cały artykuł na 1 stronie

22 komentarzy w “Recenzje: Oyaide AZ-910

  1. Tomasz P pisze:

    Zaintrygował mnie Pan. Do Oyaide nie trzeba mnie przekonywać bo praktycznie cały systemik mam nim okablowany (Tunami), moim zdaniem to bardzo uczciwa firma i uczciwe kable. Chyba spróbuję pożyczyć, podmienić miedzianego na srebrnego… Ciekawe co z tego wyniknie…

    1. Piotr Ryka pisze:

      Ciekawe. Srebrny jest naprawdę spektakularny.

  2. deper b pisze:

    Troszke nie w temacie, czy zamierza Pan przetestować campfiere audio cascade?
    Miałem okazje ich posluchac naprawdę fajne brzmienie, wciagajace, biorac pod uwagę cene jestem pod wrazeniem a był to egzemplarz jeszcze nie wygrzany…

    1. Piotr Ryka pisze:

      O ile MIP ma, to nie widzę przeciwwskazań. Na razie będzie test Fostex T60RP.

  3. fon pisze:

    A jak sprawa z testem transportów CD, ale takich w niższej cenie,teraz np NuPrime wypuścił nowy model jest Cyrus ,AdwanceAcustic,z trochę droższych CEC,po tylu testach daców coś dla srebrnego krążka by się przydało.

    1. Piotr Ryka pisze:

      Była niedawno recenzja nowego napędu Ayona. W możliwość zrecenzowania CEC wątpię, bo stosunki z RCM mam napięte. Cyrusa może, zapytam.

  4. Piotr pisze:

    Witam.Mam okazję kupić ten kabel z drugiej ręki,ale bez możliwości wcześniejszego odsłuchu. Będzie łączył na zmianę Naima cd5x z Flatcap x oraz Chorda Hugo 2 z Trilogy 933. Obecnie używam Nordosta Red Dawn v.1. Czy wymiana na Oyaide AZ-910 będzie dobrym pomysłem i krokiem do przodu w porównaniu z Red Dawn ? A może spróbować innego kabla ? Z góry dziękuję za poradę. Pozdrawiam serdecznie.

    1. Piotr Ryka pisze:

      Kupowanie kabli bez odsłuchu to zawsze ryzyko. Teoretycznie Oyaide powinien okazać się lepszy i tyle mogę powiedzieć. Gdybym miał wybierać między nim a Red Dawn, postawiłbym na niego, ale czy taki wybór byłby słuszny, to tylko praktyka może pokazać.

      1. Piotr pisze:

        Dziękuję za odpowiedź. Postaram się wypożyczyć i posłuchać przed zakupem. Jakie jeszcze kable w okolicy 3000 zł. warto wziąć pod uwagę ?

        1. Piotr Ryka pisze:

          Zrecenzowanego właśnie Hijiri i Acoustic Zen Matrix Reference II.

          1. Piotr pisze:

            Dziękuję

  5. Dastin pisze:

    W tej kwocie lepszym wyborem będzie IC TMR ramzes II

  6. Mariusz pisze:

    Witam
    Który z tych kabli Hijiri, Acoustic Zen Matrix Reference II, Oyaide postawiłby Pan na 1 miejscu oczywiście w swoim systemie.
    Pozdrawiam

    1. Paweł pisze:

      Mariusz, w tej cenie a szczególnie z 2-giej ręki jest duży wybór. IC jest kablem, który ma największy wpływ na dźwięk systemu. Niestety nie ma skali bezwzględnej w której można ocenić który lepszy. W każdym systemie inny może być najlepszy. Dla każdego odbiorcy w tym samym systemie inny z prezentowanych może być najlepszy. Mogę Ciebie zapewnić, że tej cenie mam inny IC który jest wyraźnie (bezwzględnie) lepszy od opisanych (nie chcę robić reklamy więc nie podaję jaki). Takie pytania nie mają sensu. Jeśli wiesz czego szukasz w systemie istotne są cechy danej konstrukcji, co ułatwi poszukiwanie lub zakup „w ciemno” używanego kabla.

      1. Maciej pisze:

        Pawle
        Czy mógłbyś zdradzić co to za tajemniczy kabel który w swojej kategorii cenowej jest wyraźnie lepszy od wszystkich wymienionych.
        Trzeba reklamować dobre produkty, które przeszły rygorystyczne testy użytkowników.
        Pozdrawiam
        Maciej

  7. Mariusz pisze:

    Paweł dziękuje za odpowiedz. Trochę mnie nie zrozumiałeś. Pytanie skierowałem do p. Piotra Ryka jaki kabel był najlepszy w jego systemie U pana Piotra tą skalą jest jego system. Nigdy nie kupiłbym kabla w ciemno bo wiem z doświadczenia ze ten sam kabel(zasilający czy głośnikowy itd.)może „grać” bardzo różnie zależnie od systemu a składowych systemu jest mnóstwo.

  8. Maciej pisze:

    Panie Piotrze,
    Z kabli: Oyaide AZ-910, oraz Acoustic Zen Absolute silver, ktory by Pan polecil?
    O ile moglby Pan opisac w kilku slowach roznice pomiedzy nimi i wplyw jaki moga miec na ststem?

    Z gory dziekuje
    Maciej

    1. Piotr Ryka pisze:

      W Acoustic Zen większy nacisk na szczegółowość (ta wręcz szczytowa, nie wiem czy w ogóle jest lepsza). Trudniejszy w implementacji – wymagający wyższej jakości w pełni melodyjnego, nasyconego i z bardzo dobrym wypełnieniem toru. Oyaide więcej wybaczający, sam z siebie jest melodyjny, mimo iż też bardzo szczegółowy. Nie umiem natomiast porównać ich właściwości przestrzennych – Acoustic Zen za krótko słuchałem. Oyaide ma z pewnością rewelacyjne, co napisałem w recenzji.

      1. Maciej pisze:

        Dziekuje za odpowiedz Panie Piotrze.

  9. Maciej pisze:

    Odwazylem sie i kupilem ten interkonekt bez mozliwosci uprzedniego sluchania, a opierajac sie wylacznie na opinii wyrazonej w tej recenzji.
    Rzeczywiscie przyznaje racje recenzentowi ze kabel pomimo niewielu informacji na jego temat(istnieja jedynie 2 recenzje i to tylko w Polsce) zasluguje na zainteresowanie. Jest naprawade przyzwoity, przynajmniej w moim systemie.

    U mnie zagral lepiej niz Acoustic Zen Silver Reference II oraz Audioquest SKY.

    W pierwszym przypadku jest lepszy jezeli chodzi miedzy innymi o wybrzmienia, ktore AZ wychamowuje, skraca. AZ jest suchszy, oszczedniejsz. Z Oyaide otrzymujemy wiecej poglosu, informacji dotyczacej otoczenia, mikroplanktonu, brzmienia instrumentow, srednica jest bardziej naturalna i nasycona.

    Rzeczywiscie ten kabel nie brzmi jak stereotypowy kabel ze srebra.

    W drugim przypadku, SKY w ktorym ta roznica nie jest juz tak duza, przedewszystkim otrzymujemy wiecej gory, detalicznosci, ale nie kosztem ostrosci. W ogolnym rozliczeniu nie moge powiedziec ze SKY jest lepszy w czymkoliwiek, jednak w innym zestawieniu byc moze zagralby lepiej.

    W zestawieniu AZ i SKY, Oyaide ma wiecej do powiedzenia jesli chodzi o bas. Nie ma go moze tak duzo jak w SKY ale posiada wieksza roznorodnosc, rozdzielczosc, gibkosc i sprezystosc.

    To oczywiscie u mnie gdzie zarowno CD jak I wzmacniacz oparte sa o lampy.

    Polecam i jeszcze raz dziekuje za udzielenie dodatkowych informacji.

    Maciej

    1. Piotr Ryka pisze:

      Cieszę się, że Oyaide nie rozczarował, bo cenę ma naprawdę atrakcyjną.

  10. Maciej pisze:

    Zapomniałem dodać wzmiankę o wtykach. Co prawda nie są zrobione że srebra a z bronzu pokryte o platyna i rodem, ale jakość wykonania jest bardzo dobra.
    Sposób ich mocowania jest wyjątkowy, gwarantujący najlepszy, solidny kontakt z gniazdem rca.
    To pierwsze wtyki jakie spotkałem, które tak ciasno, aczkolwiek tak dobrze przylegają do gniazd.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sennheiser-momentum-true-wireless
© HiFi Philosophy