Recenzja: Xavian Madre Perla

Podsumowanie

  Ostatnie zdanie nie zaskoczeniem po wrocławskim wojażu, ale dobrze było móc to u siebie potwierdzić i jeszcze dodatkowo wzbogacić. Nie twierdzę, że inne kolumny za jedenaście nie mają w ogóle sensu, bo sam bym sobie przeczył, ale że te są jednymi z wyjątkowych, to nie ulega wątpliwości. Być może też jest tak, że przy wzmacniaczu tranzystorowym grają dźwiękiem rewelacyjnym, ale bardziej normalnym, a dopiero w torze z licznymi lampami staje się całkiem magicznie. Takie uogólnienie na bazie tylko po jednym z każdego rodzaju przykładów na pewno nie jest ugruntowane, ale że takie rzeczy się działy, to też nie ulega wątpliwości. Z całą pewnością można natomiast twierdzić, że jeśli ktoś szuka kilkanaście razy (sic!) tańszej namiastki podłogowych Raidho D2, czyli kolumn na miarę wzorca, to mamy jednoznaczne wskazanie. Magia postaci dźwięku i magia wielkiej sceny tu też się realizowały i na podobnych warunkach. Są zatem Madre Perla tym, czym zapewne być miały – w miarę dostępną magią. Już nazwa to potwierdza i ona też utrafia, jak gdyby ją dobrano po ostatecznym sprawdzeniu, co też tym razem wyszło z pomysłu i realizacji. Dźwięk z małych dębowych kolumn rzeczywiście się mieni – opalizuje i obdarza specjalnym, niecodziennym światłem. Ale jest ta magiczna latarnia z Pragi zarazem jak najbardziej normalnym produktem w sensie trzeźwości i namacalności brzmienia: realizmu osadzonego w dosłowności, wspieranego basową mocą. Jedynie sopranowa eskalacja, objętość samych dźwięków oraz objętość sceny wyraźnie przekraczają normę, dostajemy coś ekstra.

 

W punktach

Zalety

  • Miękka kopułka tweetera daje soprany jak diamentowa.
  • To momentalnie ustawia wszystko, nawet i postać basu.
  • Jako że to soprany są ołówkiem, który szkicuje każdy kontur i kreśli wielkość sceny.
  • W efekcie jedno i drugie – rozmiar sceniczny i objętość dźwięków przekraczają dalece normę.
  • W tym także obszar basu, który dzięki przedniemu bass-refleksowi o zaawansowanej konstrukcji dostaje moc i zejście, a od tweetera niesamowitą objętość i precyzję.
  • Żadnej przesady z tą niesamowitością, objętość bębnów ekstremalna, naprawdę rzadko spotykana.
  • Lecz oczywiście pierwszoplanową rolą tweetera jest sam sopran – i on jest zjawiskowy.
  • Cały rozprowadzony na przestrzeń – nie znajdziesz śladu ostrza, jakiejkolwiek kaleczącej krawędzi.
  • Więc niemożliwa też krzykliwość, syki i sybilacja, pomimo że te soprany najwyższych sięgają wzlotów.
  • Dzięki nim także „promieniujące” brzmienie, jak z diamentowych membran Raidho. (Chociaż nie tak intensywnie.)
  • I mimo tej sopranowej obfitości równowaga tonalna, której nie mylmy z dominującą u innych tendencją do obniżania dźwięku.
  • Pełna różnorodność brzmieniowa.
  • Pełna neutralność emocjonalna.
  • Pogłosy wprasowane w brzmienie.
  • Wyjątkowa brzmieniowa precyzja.
  • Wyjątkowa rozdzielczość.
  • I wyjątkowa szczegółowość.
  • Brzmieniowa architektura wyższej rangi niż u nawet bardzo drogich słuchawek.
  • Efekty basowe mimo tak niewielkiej średnicy głośnika szerokopasmowego odczuwalne na skórze i wprawiające w wibrację pomieszczenie.
  • Inna rzecz szczególnie istotna – nie pojawiają się zniekształcenia przy wysokich poziomach dźwięku.
  • Toteż „łoić” można na cały regulator w każdym gatunku muzycznym.
  • Piękny kontrast srebrzysto-złocistego światła z gęstymi czerniami tła.
  • Wysokiej klasy holografia.
  • Rewelacyjna stereofonia.
  • Brzmienie wypełnia całe pomieszczenie, propagując we wszystkich kierunkach.
  • Zaskakująco duży dźwięk jak na rozmiar głośników.
  • Łatwe do ustawienia.
  • Do każdego rodzaju muzyki.
  • Całościowa jakość dużo powyżej średniej.
  • Piękna stolarka z litej dębiny, przekładająca się na wygląd i brzmienie.
  • Cenione i sprzedawane pod różnymi markami głośniki AudioBarletta.
  • Zwrotnica z kondensatorami Mundorfa i miedzianymi cewkami.
  • Kolce i podkładki w komplecie.
  • Znany i uznany producent.
  • Włosko-czeska robota.
  • Polska dystrybucja.
  • Ryka approved.

Wady i zastrzeżenia.

  • Nie dla lubiących brzmienia ciemne, zgęszczone, wyraźnie znaczone w całym paśmie basem.
  • Nie dla ceniących normalność w sensie rynkowej przeciętnej.
  • Szersza informacja techniczna nie jest wprawdzie dla producenta obowiązkiem, ale też by nie zaszkodziła.
  • Wzmacniacz/końcówka mocy na lampach 45᾽albo 2A3 raczej im nie podoła. 300B pozostają do sprawdzenia, ale powinny dać radę.

 

Dane techniczne

  • Korpus: lity dąb mozaikowy.
  • Wytłumienie: bitumiczne.
  • Głośnik wysokotonowy: miękka kopułka AudioBarletta  ø 26 mm.
  • Głośnik szerokopasmowy:  AudioBarletta  ø 150 mm z membraną propylenową i odlewanym koszem.
  • Przedni bass-refleks szczelinowy z dopasowującym wytłumieniem.
  • Punkt podziału zwrotnicy: 3 kHz.
  • Kondensatory: Mundorff.
  • Przyłącza: 1 x Xavian, uniwersalne.
  • Pasmo przenoszenia: 5 Hz – 20 kHz.
  • Impedancja: 8 Ω.
  • Skuteczność: 88 dB.
  • Zalecana moc wzmacniacza: 30 – 120 W.
  • Wymiary: 920 x 190 x 236 mm.
  • Waga: 18 kg/szt.
  • Kolory: czerń, biel, jasny dąb, ciemny dąb.
  • Pięcioletnia gwarancja.
  • Cena: 10 990 PLN (komplet)

 

System:

  • Źródła: Ayon CD-T2/Ayon Stratos, Cairn Soft Fog V2.
  • Przedwzmacniacze: ASL Twin-Head Mark III, Dayens Ecstasy IV sc.
  • Końcówka mocy: Croft Polestar1.
  • Kolumny: Xavian Madre Perla.
  • Interkonekty: Siltech Empress Crown, Sulek Audio & Sulek 6×9.
  • Kable zasilające: Acoustic Zen Gargantua II, Acrolink MEXCEL 7N-PC9700, Harmonix X-DC350M2R, Illuminati Power Reference One, Sulek 9×9 Power.
  • Listwa: Power Base High End.
  • Stolik: Rogoz Audio 6RP2/BBS.
  • Kondycjoner masy: QAR-S15.
  • Podkładki pod kable: Acoustic Revive RCI-3H, Rogoz Audio 3T1/BBS.
  • Podkładki pod sprzęt: Avatar Audio Nr1, Acoustic Revive RIQ-5010, Divine Acoustics KEPLER, Solid Tech „Disc of Silence”.
Pokaż cały artykuł na 1 stronie

9 komentarzy w “Recenzja: Xavian Madre Perla

  1. akbar pisze:

    Gdyby miał Pan porównać te zestawy z JWS ifaisteo, jakie byłyby ich wyróżniki? Co byłoby istotą ich grania?

    1. Piotr Ryka pisze:

      Podobne brzmienia, ale po czterech latach i setkach w międzyczasie odsłuchów nie odtworzę sobie na tyle dokładnie brzmienia Ifaistejo, żeby sensownie móc porównywać.

  2. Adam pisze:

    Słuchałem w Sopocie. Potwierdzam wszystko co napisane w recenzji. Świetne, barwne, swobodne, szczegółowe granie. Wielka przyjemność ze słuchania. Polecam.

  3. Mariusz pisze:

    Witam pokoj 20m2 Xavian Madre Perla czy Stella,ktore by Pan wybral.Wzmacniacz Line Magnetic lm219ia.
    Moze jakies inne propozycje.

  4. Piotr Ryka pisze:

    Xavian Madre Perla. Łatwiejsze do ustawienia i napędzenia, odrobinę lepiej odnajdują się w mniejszych pomieszczeniach. Wyższa półka to dopiero dwa i pół raza droższe Diapason.

  5. Ireneusz pisze:

    Dzień dobry. Gdyby miał Pan porównać modele Perla vs. Madre Perla vs. Corallo? Jak wypadłoby to porównanie? Jakie cechy się wyróżniają? Kolumny – biorąc pod uwagę, że podstawkowe i tak musimy uzupełnić o standy – są właściwie w tej samej cenie. Pokój ok. 20 m2, długi 3 x 7, możliwość odsłuchu i w wzdłuż i w szerz. Czy Unison Reserch Unico Primo (hybryda 80W) to dobre towarzystwo? Ewentualnie co w zamian w budżecie do 8-10 tyś.?

    1. Piotr+Ryka pisze:

      Jedne i drugie kolumny są bardzo dobre, a wybór pomiędzy nimi sprowadza się głównie do tego czy chcemy mieć brzmienie z większym udziałem rejestrów basowych (Madre Perla), czy mniejszym, ale też zadawalającym (Corallo, Perla). Dla siebie wybrałbym Madre Perla. Alternatywy? Reference 3A nie mają już polskiego dystrybutora. Może coś Diapasona?

  6. To,wk pisze:

    Dzień dobry,
    Posiadam amplituner ARCAM AVR11. Czy połączenie tego z Xavian Perla Madre to dobry pomysł. Zależy mi na muzyce słuchanej relaksacyjnie, bez „zwijania dywanu basem”. Zależy mi aby muzyka przy dłuższym słuchaniu nie męczyła. Słucham Muzyki typu: Pink Floyd, Lacrimosa, Dead Can Dance. Lubię czysty wokal, nie przepadam za zbytnim basem.
    Pomieszczenie w którym nowe kolumny znajdą swoje miejsce jest mniejsze niż 20 metrów ale otwarte z jednej strony na dość dużą jadalnię. Czy te kolumienki dadzą radę w opisywanym zestawieniu i przede wszystkim czy kolumienki te dadzą mi to czego szukam?

  7. Sławek pisze:

    Witam.czy xaviany gullie można w jakiś sposób porównać do madre perła.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sennheiser-momentum-true-wireless
© HiFi Philosophy