Podsumowanie
Bez możliwości postawienia ich obok siebie nie umiem powiedzieć, czy wybrałbym CD-35 Signature, czy jego dzielony odpowiednik. Identyczny aż do drobnych szczegółów styl, odmienne nieco zalety i możliwości. Jeden ma napęd bezszelestny i możliwość wyboru połączeń, drugi czyta też, i to znakomicie, gęstszy format, ale kosztem głośniejszej pracy. Konwersja do DSD u nowszego CD-T II Signature wydaje się poprawiona, ale może tylko uległem złudzeniu. Chyba nie warto bawić się więc w porównania na zasadzie rocznej niemalże retrospekcji. Pozostaje zatem napisać, że nowy produkt Ayona bez trudu wchodzi do elitarnego grona odtwarzaczy wybitnych, a żywość jest jego znakiem. Ale nie ta karkołomna, gotowa coś poświęcać, tylko także o resztę dbająca, nie zapominająca o brzmieniowych aromatach i wyższej kulturze dźwięku. Także o cieple, stałym obcowaniu z przestrzenią i jej planowym porządkiem. O dobrym formowaniu i plasowaniu się źródeł, tak żeby nie były za duże i na się powpychane. Możliwość natychmiastowego przełączania pomiędzy transferami BNC i AS/EBU to jedyna w swoim rodzaju okazja, żeby zdać sobie sprawę, ile takie właściwe formowanie przestrzeni znaczy. Jak jednym taktem potrafi zmiatać konkurencję, o ile tylko wypełnienie towarzyszy mu dobre. I jak rodzi się wówczas audiofilskie spełnienie marzeń o obcowaniu z muzyką obecną i całkowitą. Nie zmuszającą do żadnych rozterek, żadnego coś tak, a coś nie. Owszem, najnowszy dzielony Ayon nie podtrzymuje i nie nasyca tak dobrze dźwięków, jak nowy flagowy Accuphase. Nie daje tej głębi i różnorodności barw, ani nie formuje tak trójwymiarowych brył. Niemniej na tyle jest doby – i w sposób całkowicie jednoznaczny – że nie będziesz o tamtym pamiętał, a tylko chciał słuchać i słuchać. Z radością momentalnie wezbraną, że tak to jest realne i tak wstrząsające.
W punktach:
Zalety
- Kontakt z żywą muzyką.
- Dynamika.
- Rytm.
- Ekspresja.
- Czyste i wciąż odczuwalne medium.
- Precyzja wizerunku.
- Wybitna szczegółowość.
- Duża predyspozycja muzyczna.
- Strzeliste, aż szalejące soprany.
- Ale nie zakłócające średnicy.
- Która jest uczuciowo bardzo aktywna, jak najdalsza od zblazowania czy obojętności.
- Nasączona nie tylko emocjami, ale też miąższem muzycznym.
- Wyjątkowo obszerny i dzięki temu popisowy bas.
- Nie mający żadnych kłopotów z niskim schodzeniem.
- Efektowny sposób oświetlania, dobrze oddający atmosferę zawartą w nagraniach.
- Wrażliwość i różnorodność emocjonalna.
- Sumarycznie zatem jak najdalej od nudy.
- Pasuje do każdej muzyki – od rocka do cerkiewnej.
- Perfekcja techniczna.
- Cichy napęd. (Philips CD-Pro 2)
- Zgrabny wygląd.
- Masywna konstrukcja.
- Poprawiona (?) konwersja PCM-DSD.
- Świetna sekcja stabilizacji napięcia i oczyszczania prądu.
- 2 x R-Core.
- Szeroka gama możliwości łączenia z przetwornikiem.
- Możliwość dokooptowania zewnętrznego zegara.
- Zegar własny o dokładności do jednej pikosekundy.
- Wygaszany wyświetlacz.
- Wyjątkowo masywna obudowa.
- Klasyczny dla firmy design.
- Polski dystrybutor.
- Renoma marki.
Wady i zastrzeżenia
- Podobnie kosztujący model jednoczęściowy czyta (bardzo udanie) SACD.
- Brak możliwości wyboru PCM/DSD.
- Solidnie metalowy i wielofunkcyjny, ale za ciężki pilot.
Dane techniczne:
- Transport CD: Ayon CD-T II Signature.
- Zegar o precyzji 1ps.
- Upsamling do 192kHz/24-bit (przełączany).
- Transport CD: Philips CD-Pro 2
- Osobne zasilacze napędu i części cyfrowej
- Funkcja rozgrzewania.
- Złocone PCB.
- Filtr sieciowy.
- Lampowy stopień wyjściowy S/PDIF: 2 x 6H14.
- Dynamika: > 120 dB.
- Wyjście cyfrowe: S/PDIF (RCA), I2S, AES / EBU, BNC, TosLink
- Współczynnik S/N:> 120 dB
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz
- Wyświetlacz z funkcją ściemnienia i wygaszenia.
- Pilot metalowy, wielofunkcyjny.
- Obudowa: aluminium 12 mm, czarna, anodowana.
- Wymiary (szer. X głęb.) Cm: 48 x 39 x 12 cm
- Waga: 13 kg
- Cena: 26 900 PLN.
System:
- Źródła: Ayon CD-T II Signature/Ayon Sigma.
- Przedwzmacniacz: ASL Twin-Head Mark III.
- Końcówka mocy: Croft Polestar 1.
- Wzmacniacz słuchawkowy: Woo Audio WA5-LE.
- Słuchawki: AKG K1000 (kabel Entreq Atlantis), Beyerdynamic T1, Crosszone CZ-1, Fostex TH900 Mk2.
- Kolumny głośnikowe: Audioform Adventure 304.
- Interkonekty: Crystal Cable Absolute Dream RCA, Sulek 6×9 RCA, Tellurium Q Black Diamond XLR.
- Kable głośnikowe: Sulek 6×9.
- Kable zasilające: Acoustic Zen Gargantua II, Harmonix X-DC350M2R, Audio Illuminati Power Reference One, Sulek Power.
- Listwa: Power Base High End.
- Stolik: Rogoz Audio 6RP2/BBS.
- Podkładki pod kable: Acoustic Revive RCI-3H, Rogoz Audio 3T1/BBS.
- Podkładki pod sprzęt: Acoustic Revive RIQ-5010.