Wzmacniacze

Recenzja: ENLEUM HPA-23RM
– Proszę państwa, proszę państwa! Uwaga, uwaga! Oto nowy, oto referencyjny wzmacniacz słuchawkowy od sławnego ENLEUM! Wzmacniacz jednocześnie przenośny i stacjonarny! Sieciowy i bateryjny! – Pan kupi? Pani kupi? Państwo kupują? – KUPUJCIE!!!    Pozwoliłem sobie rozpocząć stylem ulicznego sprzedawcy, spośród których najsłynniejsi byli ci z arabskich bazarów, przed którymi nie było ucieczki. Czar dawnego Orientu przygasł, nie pachnie już mirrą ani... czytaj więcej...
8 Komentarzy
Recenzja: Wells Audio Headtrip II
   Przykłady są nieliczne, wśród wzmacniaczy słuchawkowych szczególnie. Jakie przykłady? Przykłady tego, że wzmacnianie via tranzystory nie musi ustępować wzmacnianiu via lampy. Są na to wprawdzie mocne dowody pomiędzy tranzystorami w klasie A, ale żeby tak całkiem było wszystko jedno dla szlachetności brzmienia czy kupujemy tranzystorowy, czy lampowy – co to, to nie. Oczywiście jeśli ktoś przede wszystkim ceni szczegółowość i dynamikę z towarzyszeniem ostro... czytaj więcej...
4 Komentarze
Recenzja: Auris HA-2SF
    Półrocze przeszło mija odkąd ostatni raz recenzowałem stacjonarny wzmacniacz słuchawkowy, niewybaczalnie długa przerwa. Bierzmy się czym prędzej za taki, łatajmy czasową dziurę. Jak na zawołanie duży Auris przyjechał – nie ten największy w ofercie, na lampach 2A3, bo ten już zrecenzowałem, ale też duży, a moc czerpiący z czterech podwójnych triod ECC99 w konfiguracji zbalansowanej.     Wzmacniacze słuchawkowe o dużych mocach i gabarytach to kiedyś była... czytaj więcej...
13 Komentarzy
Recenzja: HEED Obelisk SI³ & Obelisk X2
    Wzmacniacz – to słowo elektryzuje audiofila, albo przynajmniej skupia uwagę. Każdy z nich musi wszak mieć swój wzmacniacz – zintegrowany lub dzielony, osobny albo wbudowany. Niezależnie od tego który, ceny mogą być bardzo różne; widły cenowe dotyczące wzmacniaczy zaczynają się od pojedynczych tysięcy, a na milionach kończą. A my stajemy teraz przed takim, który jest nietypowo podzielony i niespecjalnie drogi. Drogie wzmacniacze zaczynają się od... czytaj więcej...
Skomentuj
Recenzja: Soul Note P-3 i M-3
   Pisana samym dużymi literami łącznie albo małymi oddzielnie, tak czy tak, albo jeszcze inaczej, jest Soul Note japońską marką sprzętową firmy CSR Co., Ltd., założonej w 2004 przez byłych pracowników Marantz Japan. Firmy z siedzibę w Sagamihara w prefekturze Kanagawa u stóp świętej góry Fudżi, firmy po trzydziestu dwóch latach podążającej za przykładem pracowników Kenwooda, którzy też w prefekturze Kanagawa, a ściślej w jej stolicy, pobliskiej Jokohamie, jako... czytaj więcej...
Skomentuj
Recenzja: CEntrance HiFi-M8 V2
    W jubileuszowym 2000 roku Michael Goodman – muzyk, inżynier i wykładowca Columbia College w Chicago – zakłada firmę CEntrance, której jego studenci będę pierwszymi pracownikami, a której wizja przewiduje współpracę z każdą inną należącą do branży audio. Własna działalność skupia się zaś wokół kwestii analogowo-cyfrowych, programowania i łączności bezprzewodowej. Z czasem szczycący się najwyższymi kwalifikacjami pracownicy CEntrance zyskają miano... czytaj więcej...
11 Komentarzy
Recenzja: Grandinote SHINAI
    Shinai to prosty bambusowy miecz, zastępujący przy ćwiczeniach prawdziwą katanę o zakrzywionej klindze ze specjalnej, wielowarstwowej stali. Grandinote to zaś po włosku „Duża nuta”, oznaczająca w tym wypadku nazwę firmy produkującej aparaturę audio przy Via S. Lorenzo w osadzie Rea opodal Pavii, tak mniej więcej pół drogi między Genuą a Mediolanem. Lombardia zatem i przedział czasowy ciągnący się od połowy lat 90-tych, kiedy to konstruktor Massimiliano Magri,... czytaj więcej...
5 Komentarzy
Recenzja: Bricasti M3
   Bricasti Design Ltd. to firma proponująca zrazu ekwipunek studyjny, następnie także audiofilski, tworzony przez Briana i Caseya, od których imion wzięła nazwę. A chodzi o Briana Zolnera i Caseya Dowdella – inżynierów pracujących wcześniej dla marek Lexicon i Mark Levinson. Rok 2004 momentem zaistnienia, miejscowość Shirley w hrabstwie Middlesex w stanie Massachusetts miejscem akcji. A ściślej dawna przędzalnia bawełny, przekształcona w 1998 w rozległy Phoenix Park... czytaj więcej...
7 Komentarzy
Recenzja: Warwick Acoustics BRAVURA & SONOMA M1
     Słuchawki z dekady na dekadę żyją coraz intensywniejszym życiem, do spopularyzowanych przez główną masę producencką dynamicznych doszlusowały przez długi czas zapomniane planarne, bujnie rozkwitają dokanałowe, a uważane przez wielu za najlepsze ze wszystkich elektrostatyczne niesie teraz nie sam ich wynalazca Stax (1959) i wspierający go dawni konkurenci Koss (od 1968) i Sennheiser (od 1991), ale dołączali kolejno też HiFiMAN, King Sound, Sonoma Acoustics,... czytaj więcej...
8 Komentarzy
Recenzja: RAAL requisite SR-1b i VM-1a
    Zainicjowany w 1978 przez Yamachę planarnym modelem YH-1000 wyścig o palmę pierwszeństwa w gronie ekskluzywnych słuchawek; wywindowany na jakościowe wyżyny dziesięć lat później przez dynamiczne Sony MDR-R10; podtrzymany w roku następnym przez też dynamiczne Grado HP-1 i ze swobodnie wibrującą membraną AKG K1000, na dobre rozkręcił się z początkiem lat 90-tych ultra ekskluzywnymi zestawami elektrostatycznymi Sennheiser HE90/HEV90 Orpheus i Stax SR-Ω/SRM-T2, ten... czytaj więcej...
3 Komentarze