Słuchawki

Recenzja: Final ZE3000
    Słuchawki dokanałowe nie są moimi ulubionymi, podobnie jak bezprzewodowe. Pierwsze stygmatyzuje fakt posiadania wąskich kanałów słuchowych, przez co mnie uwierają, stygmatem drugich niższa jakość. Z tych przyczyn brak entuzjazmu, więc, jak to się mówi, w ostateczności, przyjąłem ofertę napisania recenzji kolejnych takich, mając za argumentację pro dwie rzeczy – dokanałowe potrafią (od dawna potrafiły) prezentować najwyższą jakość, a bezprzewodowe w... czytaj więcej...
6 Komentarzy
Recenzja: Warwick Acoustics BRAVURA & SONOMA M1
     Słuchawki z dekady na dekadę żyją coraz intensywniejszym życiem, do spopularyzowanych przez główną masę producencką dynamicznych doszlusowały przez długi czas zapomniane planarne, bujnie rozkwitają dokanałowe, a uważane przez wielu za najlepsze ze wszystkich elektrostatyczne niesie teraz nie sam ich wynalazca Stax (1959) i wspierający go dawni konkurenci Koss (od 1968) i Sennheiser (od 1991), ale dołączali kolejno też HiFiMAN, King Sound, Sonoma Acoustics,... czytaj więcej...
8 Komentarzy
Recenzja: RAAL requisite SR-1b i VM-1a
    Zainicjowany w 1978 przez Yamachę planarnym modelem YH-1000 wyścig o palmę pierwszeństwa w gronie ekskluzywnych słuchawek; wywindowany na jakościowe wyżyny dziesięć lat później przez dynamiczne Sony MDR-R10; podtrzymany w roku następnym przez też dynamiczne Grado HP-1 i ze swobodnie wibrującą membraną AKG K1000, na dobre rozkręcił się z początkiem lat 90-tych ultra ekskluzywnymi zestawami elektrostatycznymi Sennheiser HE90/HEV90 Orpheus i Stax SR-Ω/SRM-T2, ten... czytaj więcej...
3 Komentarze
Recenzja: dCS LINA
    Świat słuchawkowy eskaluje we wszystkich kierunkach jakościowych: na jednym biegunie ogromne parcie na jak najlepsze, ale tanie, słuchawki bezprzewodowe zasilane wprost ze smartfona, na drugim ekskluzywność maksymalna w oparciu o rozbudowane systemy stacjonarne. Pomiędzy skrajnościami też gęstniejące możliwości, a tą recenzją podejmujemy wyprawę do Północnego Bieguna – tam gdzie najdrożej i najświetniej.     Brytyjskie dCS (Data Conversion Systems LTD),... czytaj więcej...
14 Komentarzy
Recenzja: Focal Utopia 2022
    Zaczęło się w 2016-tym. Zaczęło z wielką pompą. Najpierw świat obiegła wiadomość o stworzeniu przez FOCAL-JMLAB (Jacques Mahul Laboratory) referencyjnych słuchawek, następnie te słuchawki zaczęły obiegać świat. Egzemplarz pokazowy prędko zawitał do Warszawy, z towarzyszeniem madame Françoise Bardon, szefowej marketingu. Miała miejsce pokazowa impreza, w której uczestniczyliśmy z Karolem, w jej trakcie dano wykład o nadzwyczajnych cechach nowego słuchawkowego... czytaj więcej...
78 Komentarzy
Recenzja: LST (Linear-S-Transformer) wersja ostateczna
    Dawno, dawno temu, w zamierzchłych latach 60-tych ubiegłego stulecia, kiedy nie było jeszcze smartfonów (co ludzie wtedy robili?), ale wychodził „Świat Młodych” z Tytusem, Romkiem i Atomkiem na ostatniej stronie, istniały już słuchawki elektrostatyczne, rzucone na rynek w 1960-tym. Istniały nie tak jak dzisiaj, nie kupowało się dla nich przede wszystkim elektrostatycznych wzmacniaczy, tylko najczęściej dopasowujące transformatory. Taki transformator oferowano... czytaj więcej...
8 Komentarzy
Recenzja: Stax SR-X9000
     Pełzło, pełzło – dopełzło. Poczynając od daty premiery – 8 października 2021.  Bywają takie słuchawki, które przybyć nie mogą, powody tego różne. Nie mówię tu o dawnych, dla nich są oczywiste, ale o pochodzących z produkcji bieżącej. Czasem dystrybutor się boczy – najczęściej nie wiadomo o co, ale przyjmijmy, że mnie nie lubi. Albo panicznie się boi, żeby mu ktoś pupilka nie skrzywdził, bo wówczas wymierna strata i psu na buty takie coś. Kiedy... czytaj więcej...
11 Komentarzy
Recenzja: Final D8000 Pro Limited Edition
    Dla trzecich słuchawek z serii D8000, bardzo nieznacznie od dwóch wcześniejszych odmiennych, nie ma potrzeby sporządzania od podstaw recenzji, niemniej podstawowe rzeczy trzeba przypomnieć.     Firma Final Audio z siedzibą w Jokohamie została założona w 1974 przez nieżyjącego już Kanemori Takai – i jak niejedna japońska znana teraz głównie z produkcji słuchawek zaczynała od gramofonowych wkładek. Stopniowo rozszerzała ofertę na gramofony, wzmacniacze oraz... czytaj więcej...
27 Komentarzy
Recenzja: Audeze CRBN
   Naczytałem się, nasłuchałem i teraz nie wiem od czego zacząć. Może zacznę więc od początku, czyli od producenta i jego pomysłu. Albo nie – najpierw nakreślę sytuację ogólną słuchawkowego rozwoju; krótko, bo tyle już razy od niej zaczynałem. Zatem przypomnę jedynie, że z tym rozwojem w sensie progresu jakościowego ciągle za dobrze nie jest, albowiem podtrzymujące szczytową jakość, osiągniętą jeszcze na początku lat 90-tych XX wieku, to obecnie słuchawki... czytaj więcej...
17 Komentarzy
Recenzja: Crosszone CZ-8A
   To już trzecie Crosszone, jak czas szybko leci. Do dnia nieomal pięć lat temu, w lutym 2017-tego, pisałem recenzję debiutanckiego modelu CZ-1, a tu pięć lat, trzecie słuchawki. Po wielkich i wciąż flagowych CZ-1 zjawiły się w 2019 o wiele mniejsze i tańsze CZ-10, a teraz przedzielił pierwsze modele średni, oznakowany CZ-8A. Stratyfikację wyznaczają ceny, które do CZ-1 przypięły prawie czternaście tysięcy, do CZ-10 prawie cztery, a do opisywanych osiem. Nie przelewki... czytaj więcej...
13 Komentarzy